محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و لبنان توسط جنبش عدم تعهد

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان، بر حمایت خود از حقوق مردم این دو کشور تاکید کردند.

تصویر محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و لبنان توسط جنبش عدم تعهد

به گزارش سایت خبری پرسون، این جنبش طی بیانیه‌ای در یکصد و هفتمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی اعلام کرد: با ورود به دوازدهمین ماه از تجاوزات نظامی وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل و بمباران بی‌رویه و غیرانسانی نوار غزه و غیرنظامیان فلسطینی، کشورهای عدم تعهد به شدت نگران گزارش‌ آژانس‌های سازمان ملل مبنی بر استفاده (رژیم) اسرائیل از انواع سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در غزه و لبنان هستند. کشورهای عدم تعهد و چین، نسبت به استفاده از فسفر سفید توسط این رژیم که سبب آسیب‌های طولانی مدت بر سلامت انسان‌ها می شود هشدار دادند.

این کشورها از درخواست فلسطین برای رصد تحولات و تحقیق در غزه در خصوص تهدید استفاده از سلاح شیمیایی به‌وسیله رژیم اسرائیل، توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی استقبال کردند.

این بیانیه که توسط سفیر اوگاندا بعنوان رئیس جنبش عدم تعهد در محل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در شهر لاهه (هلند) قرائت شد بر نقض فاحش قوانین بین‌المللی توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل در جنگ غزه تاکید و از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درخواست کرد که در صورت لزوم جهت انجام اقدامات مقتضی از جمله حفاظت و کمک به مردم غزه و لبنان وارد عمل شود.

جنبش عدم تعهد از رژیم صهیونیستی خواست با رعایت قوانین بین المللی، حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه، نسبت به اجرای فوری و کامل قطعنامه ۲۷۳۵ سازمان ملل که در آن بر آتش بس تاکید شده اقدام کند.

کشورهای جنبش عدم تعهد و چین همچنین با توجه به حملاتی که علیه لبنان صورت گرفته، بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان تاکید کردند.

در بیانیه جنبش عدم تعهد ضمن محکوم کردن اقدامات برخی کشورها در اعمال تحریم‌های یکجانبه و اقدامات قهری، بر رفع هرگونه محدودیت برای همکاری بین‌المللی کشورها به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی تاکید شده است.

گفتنی است که یکصد و هفتمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تا روز جمعه ۲۱ مهرماه در محل آن سازمان در لاهه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

788386

سازمان آگهی های پرسون