هشدار نماینده روسیه به تشدید تنش ها در منطقه

سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه اسرائیل تمایلی برای حل مشکلات به صورت مسالمت‌آمیز ندارد، هشدار داد: منطقه با تشدید تنش‌ها و چشم‌انداز جنگ ایران و اسرائیل مواجه است.
تصویر هشدار نماینده روسیه به تشدید تنش ها در منطقه

به گزارش سایت خبری پرسون، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه نشست شورای امنیت درباره وضعیت انسانی در غزه به انتقاد از ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان پرداخت و تاکید کرد: اسرائیل با نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد حل و فصل مشکل فلسطین، قطعنامه‌هایی را که زمانی موجب عضویت آن در سازمان ملل شده بود، تضعیف می‌کند.

این دیپلمات روس با برشمردن این قطعنامه‌ها خاطرنشان کرد: در همین حال، فلسطینی‌ها هنوز از عضویت کامل در این سازمان جهانی محروم هستند و این، با همدستی متحدان آمریکایی اسرائیل انجام می‌شود که قطعنامه‌های مربوطه ارائه شده توسط هیئت الجزایری را وتو کردند.

وی ادامه داد: از همان ابتدا برای ما کاملاً واضح بود که مقامات اسرائیل تمایلی به پیگیری به اصطلاح طرح جو بایدن که در این سند (قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل) تصویب شد، نداشتند. این عملیات آمریکایی-اسرائیلی منجر به سلسله کشتارهای سیاسی در منطقه شد که تنها ثابت کرد بیت‌المقدس غربی علاقه‌ای به حل مسالمت‌آمیز مشکلات ندارد و به زور پایبند است.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، نبنزیا تصریح کرد: در نتیجه، گفت‌وگوی آتش‌بس غزه به بن‌بست رسیده است و هیچ‌کس، چه در واشنگتن و چه در بیت‌المقدس غربی از آزادی اسرای باقی‌مانده صحبت نمی‌کند، در حالی که منطقه شاهد تشدید تنش‌های گسترده در لبنان و با بحران مواجه است و چشم‌انداز جنگ مستقیم اسرائیل و ایران وجود دارد.

رایزنی‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا در ۱۵ و ۱۶ اوت در دوحه، پایتخت قطر برگزار شد. سران مصر، قطر و آمریکا به‌عنوان میانجی این مذاکرات در بیانیه مشترک خود گفتند که مذاکرات در فضای مثبتی انجام شده است. با این حال، دور بعدی این رایزنی‌ها در قاهره و دوحه در ۲۵ و ۲۸ اوت هیچ نتیجه‌ای نداشت. در حالی‌که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد طرح ۱۸ بندی جدید ایالات متحده برای آتش بس در نوار غزه ۹۰ درصد مورد موافقت قرار گرفته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند طرف فلسطینی را برای به بن‌بست رسیدن مذاکرات مقصر جلوه دهد و اصرار دارد که روند دیپلماتیک توسط حماس با مشکل مواجه می‌شود، این در حالی است که طرف فلسطینی اسرائیل را به دلیل ارائه شروط غیرقابل قبول مقصر می‌داند.

منبع: ایسنا

788362

سازمان آگهی های پرسون