تقویت قدرت نظامی اوکراین به دنبال "طرح پیروزی"

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که "طرح پیروزی" به دنبال تقویت قدرت نظامی اوکراین است.

تصویر تقویت قدرت نظامی اوکراین به دنبال "طرح پیروزی"

به گزارش سایت خبری پرسون، وی در کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با آندری پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی گفت: هدف از این طرح تقویت بخش نظامی اوکراین است. امیدوارم نشست رامشتاین در سطح رهبران ملی در آینده نزدیک برگزار شود. طرح پیروزی در آنجا ارائه خواهد شد.

زلنسکی توضیح داد: پس از قوی شدن مواضع اوکراین، نشست صلح برگزار خواهد شد. رامشتاین پلی است برای رسیدن به اجلاس صلح و اوکراین باید در حالی که در موقعیت قوی قرار دارد، در نشست صلح حضور یابد.

زلنسکی همچنین گفت که قصد دارد در روزهای آینده با رهبران انگلیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه دیدار کند و "طرح پیروزی" اوکراین را به آنها ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، زلنسکی ماه گذشته میلادی (اوت) برای اولین بار در خصوص «طرح پیروزی» خود برای پایان دادن به جنگ در کشور صحبت کرد و گفت که می‌خواهد در این باره با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کند.

لیندا توماس گرینفیلد نماینده و سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل گفته بود واشنگتن طرح زلنسکی را مشاهده کرده است. وی افزود: ما فکر می‌کنیم که این طرح، راهبردی را ارائه کرده و عملی است.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در نیویورک اعلام کرد که کشورش به همراه برزیل و سایر کشورهای موسوم به کشورهای جنوب جهانی، بستری تحت عنوان «دوستان صلح» برای حل بحران اوکراین ایجاد خواهند کرد.

خبرگزاری تاس از مبدا پکن با انتشار این خبر، افزود: وانگ یی وزیر خارجه چین در دیدار با سلسو آموریم (Celso Amorim) مشاور رئیس جمهور برزیل در نیویورک، اعلام کرد : چین، برزیل و دیگر کشورهای همفکر واقع در «جهان جنوب» بستری تحت عنوان «دوستان صلح» را برای حل بحران اوکراین ایجاد خواهند کرد. این اقدام تلاشی از سوی چین، برزیل و سایر کشورهای «جهان جنوب» برای دستیابی به صلح است.

وزیر خارجه چین افزود که دوستان صلح یک گروه و مجموعه بسته‌ای (از کشورهای جهان) نخواهد بود بلکه بستری باز است؛ بستری که به دنبال رقابت و تقابل نبوده و هدف گفت وگوی فراگیر را دنبال می‌کند.

وانگ گفت: جامعه جهانی باید از این بستر استقبال کند. دوستان صلح بستری برای هم‌صدایی عینی و منطقی است و باید نقش سازنده‌ای در حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ایفا کند.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین (مدت قانونی دوره پنج ساله ریاست جمهوری وی در مورخ ۲۰ ماه مه ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سر رسیده) به شدت از طرح چین و برزیل انتقاد کرد و آن را غیر سازنده خواند.

منبع: ایرنا

788311

سازمان آگهی های پرسون