کامالا هریس:

رهبران برخی کشورها قاتلانی هستند که ترامپ از آن‌ها فریب می‌خورد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت رهبران چین، کره شمالی و مجارستان دیکتاتورها و قاتلانی هستند که «دونالد ترامپ» از آن‌ها فریب می‌خورد.

تصویر رهبران برخی کشورها قاتلانی هستند که ترامپ از آن‌ها فریب می‌خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، گفت نخست‌وزیر مجارستان، رئیس‌جمهور چین و رهبر کره شمالی «دیکتاتور و قاتل» هستند.

هریس در یک برنامه تلویزیونی با مجری‌گری «استفن کولبرت»، با اشاره به «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت که «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده «عاشق حرف‌زدن درباره رابطه صمیمی خود با اوربان، شی جینپینگ و کیم جونگ اون است.»

او سپس گفت این‌ها «دیکتاتور» ها و رهبرانی «خودکامه» هستند که می‌توان آن‌ها را «قاتل» توصیف کرد. پس از این اظهارات، استفن کولبرت گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در فهرست کسانی قرار دارد که ترامپ می‌گوید با آن‌ها ارتباط خوبی دارد.

هریس همچنین در ادامه این مصاحبه گفت ترامپ سعی دارد به یک دیکتاتور بدل شود و افزود او «به‌صورت علنی دیکتاتورها را ستایش کرده و از آن‌ها بازی می‌خورد.»

کمی پس از این اظهاراتِ هریس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت چهره‌های سیاسی در آمریکا عادت دارند اظهارات توهین‌آمیزی علیه پوتین مطرح کنند، اما رئیس‌جمهور روسیه قصد ندارد رفتار مشابهی از این جنس نشان دهد.

این اظهارات هریس علیه رهبران کشورهایی مانند مجارستان در حالی مطرح شد که این کشور یکی از ۳۲ عضو ناتو است، ائتلافی نظامی که ایالات متحده عضو و حامی اصلی آن است و اروپا نگران این است که با روی کار آمدن ترامپ، نقش آمریکا در ناتو کم‌رنگ شود.

منبع: ایسنا

788298

سازمان آگهی های پرسون