قلعه نویی:

تیم ما از هر نظر آماده مصاف با ازبکستان است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار برابر ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از آمادگی تاکتیکی ملی پوشان ایرانی خبر داد.
تصویر تیم ما از هر نظر آماده مصاف با ازبکستان است

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان در چارچوب سومین دیدار از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در کشور ازبکستان هستم، برای همکار خوبم آقای کاتانتس (سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان) آرزوی سلامتی دارم و دعا می‌کنم که هرچه زودتر مشکلش برطرف شود. درباره بازی باید بگویم که فردا یک بازی بسیار سخت برای هر دو تیم است. در درجه اول امیدوارم یک مسابقه‌ای شود که طرفداران از تماشای آن لذت ببرند.

فردا تیمی موفق می‌شود که تمرکز لازم را داشته باشد
وی در ادامه افزود: ما می‌دانیم ازبکستان یک تیم سختکوش و بابرنامه است، ولی ما هم ایران هستیم و شرایط بسیار خوبی داریم. هر دو تیم با شش امتیاز به هم رسیدند، با توجه به اینکه همه فکر می‌کردند این گروه (گروه A مرحله سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا) راحت است، ولی من اعتقاد دارم گروه سختی است. ما یکسری افکار تاکتیکی داریم و اجازه بدهید درباره آن خیلی صحبت نکنیم. خواهش من از بازیکنانم این است که بتوانند از موقعیت‌های خود استفاده کنند. حق ما در دو بازی گذشته گل‌های بیشتر بود که به ثمر برسانیم. فردا یک بازی سخت و فیزیکی داریم و شاید کمتر موقعیت برای هر دو تیم به وجود بیاید. تیمی موفق است که تمرکز لازم را داشته باشد و وظایف تاکتیکی‌اش را به نحوی شایسته انجام دهد.

ایران از امن‌ترین کشورهای دنیاست
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که «بازی تیم ملی برابر قطر کجا برگزار می‌شود؟»، تصریح کرد: من انتظار داشتم درباره بازی با ازبکستان سؤال شود! اجازه بدهید همه تمرکز ما برای بازی فردا باشد. من یک موضوعی بگویم که کشور بزرگ ایران و مردم خوب آن جزو بهترین‌های دنیا هستند و ایران هم از امن‌ترین کشورهای دنیاست.

فعلاً تمرکزمان روی بازی فرداست تا دیدار مقابل قطر
قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش با تمام شرایطی که وجود دارد به لحاظ فنی نظر او در خصوص میزبانی از قطر کجاست، عنوان کرد: ما در مملکت‌مان چند مسابقه از لیگ نخبگان و لیگ 2 آسیا را میزبانی کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد و خود ما هم با پرواز از تهران به تاشکند آمدیم. اجازه بدهید من درباره بازی با قطر و محل برگزاری آن در آینده صحبت کنم و الان تمرکزمان را روی بازی فردا بگذاریم.

تیم ما از هر نظر آماده مصاف با ازبکستان است
وی در پاسخ به این سؤال که نظرش درباره بازی با ازبکستان چیست، آنهم با توجه به اینکه در چند وقت اخیر بازی‌های زیادی با ازبک‌ها داشته‌اند و اینکه صحبت‌هایی مبنی بر این مطرح می‌شود که خط دفاع ایران ضعیف است و خط حمله ازبکستان پرقدرت است، خاطر نشان کرد: اگر به دو بازی گذشته توجه کنید خدا را شکر ایران کلین‌شیت داشته است و این سؤال را خیلی قبول ندارم. تنها تیمی که در این گروه گل نخورده است ما هستیم و سایر تیم‌ها گل خوردند. این نشان می‌دهد ما تقریباً سه بازی انجام دادیم، یک بازی با ازبکستان در مرحله قبل و دو بازی در این مرحله کلین‌شیت کردیم. پس ما در ساختار دفاعی خیلی خوب عمل کردیم و اینکه ازبکستان بازیکنان بزرگی در خط حمله دارد قبول داریم، ولی ما برای همین بازیکنان هم برنامه داریم. فوتبال است و هزار اتفاق اما تیم ما از هر نظر آماده مصاف با ازبکستان است و مترصد این هستیم که با یک بازی خوب و با برنامه سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم، اما نتیجه دست خداست.

فوتبال جای تلاش است نه کری خواندن
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه افزود: من تقریباً نزدیک پنج دهه است که فعالیت ورزشی و فوتبال انجام می‌دهم. یک مطلبی را بگویم، فوتبال جای تلاش است و این تلاش باید باعث شود که تماشاگران لذت ببرند. برد و باخت یک چیز دیگر است و به نظر من فرهنگی که کری‌خوانی داشته باشیم در فوتبال جایگاه مناسبی ندارد. فوتبال جایی است که مسئولان ستادی و فنی و بازیکنانش باید تلاش کنند در راستای برگزاری یک بازی خوب که در آن لذت باشد، وگرنه برد و باخت تمام می‌شود.

در آینده کشورهای عضو کافا از قدرت‌های آسیا خواهند بود
قلعه‌نویی راجع به رقابت ایران و ازبکستان که در مسابقات کافا هم وجود داشت و منجر به رسیدن دو تیم به فینال آن مسابقات شد، گفت: من خیلی خوشحالم که مسابقات کافا تشکیل شده است. مطمئناً در سال‌های آینده کشورهای عضو کافا یکی از فوتبال‌های پرقدرت خواهند بود و در جام ملت‌های آسیا هم یکسری از این تیم‌ها به مراحل بالاتر صعود کردند. در مسابقات کافا هم در ازبکستان با این تیم بازی کردیم و در رقابت با ازبک‌ها 10 نفره بازی و کلین‌شیت هم کردیم. ما امیدواریم که مسابقات کافا ادامه داشته باشد.

منبع: خبرورزشی

788197

سازمان آگهی های پرسون