روش آگاهی بخشی به مردم درباره پیشگیری از سرطان

معاون رئیس جمهور در زنان و خانواده آگاهی بخشی به مردم در پیشگیری از سرطان پستان را ضروری دانست و گفت: صدای فعالان مدنی حوزه درمان و پیشگیری از این نوع سرطان را به گوش دولت می‌رسانیم.

تصویر روش آگاهی بخشی به مردم درباره پیشگیری از سرطان

به گزارش سایت خبری پرسون، به مناسبت ماه جهانی اطلاع رسانی درباره سرطان پستان (ماه اکتبر) نشست بررسی موانع و مشکلات در حوزه آگاهی‌بخشی درباره سرطان پستان نشستی با حضور فعالان مدنی، پزشکان، درمان‌گران و نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌های مربوط به زنان و سرطان پستان برگزار شد.

زهرا بهروز آذر در این نشست که چالش‌های این حوزه و پیشگیری از بیماری سرطان پستان در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بر اهمیت پیشگیری و آگاهی‌بخشی در زمینه سرطان پستان، تاکید کرد.

وی با تاکید بر نقش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم بر آگاهی بخشی و پیشگیری، افزود: این دو نهاد به دلیل گستردگی فعالیت‌های‌شان می‌توانند با تاثیرگذاری بر دانش‌آموزان دختر و دختران جوان و دانشجو، به ایجاد انگیزه در آنها برای انجام غربالگری و آشنایی با سرطان پستان اقدام کنند.

بهروزآذر، با اشاره به وظیفه این معاونت در زمینه پیگیری مسائل زنان و مطالبات آنها اشاره کرد و ابراز داشت: نهادهای مدنی و بخش‌های خصوصی، بازیگران مهمی هستند که لازم است صدای آنها را بشنویم. این افراد، حلقهٔ واسط مردم و حل مسائل هستند و با ظرفیت‌های میدانی و تجاربی که دارند می توانند مسائل را شناسایی کرده و برای آنها راه حل‌ ارائه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت سلامتی در میان زنان بیان کرد: بیماری‌های زنان طیف وسیعی از مشکلات روحی و جسمی را برای زنان در پی دارد و به دلیل مسئولیت‌های خانوادگی زنان و آسیب‌های خانواده‌ها، هنگام ابتلای مادران به انواع سرطان، نگاه ویژه به سلامتی زنان بسیار ضروری است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به تلاش‌های دولت برای از میان برداشتن موانع برای نهادهای مدنی فعال در حوزه سرطان پستان اشاره کرد و یادآور شد: این معاونت تلاش خواهد کرد مسائل و مشکلات شما و موانعی را که برای عملیاتی‌کردن ماموریت‌های‌ خود دارید، به گوش دولت برساند.

بهروزآذر همچنین عنوان کرد: تلاش می‌کنیم از طریق ارتباط با فعالان مدنی، پزشکان و نهادهای اجتماعی و درمانی مرتبط، ظرفیت‌های دولت مانند طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را برای پیشگیری از سرطان پستان بیش از پیش توسعه دهیم و لزوم گسترش غربالگری در میان زنان را با کمک فعالان مدنی و نهادهای اجتماعی عملیاتی کنیم.

منبع: ایرنا

788099

سازمان آگهی های پرسون