زیان‌های سنگین رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه

یکی از پژوهشگران یمنی در یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری مهر به زیان‌های سنگین رژیم صهیونیستی در نتیجه عملیات حمایتی یمن از مقاومت فلسطین در نوار غزه اشاره کرد.

تصویر زیان‌های سنگین رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، «عدنان الجنید» پژوهشگر و نویسنده یمنی در یادداشتی اختصاصی برای مهر زیان‌های سنگین رژیم صهیونیستی در زمین، دریا و سطح امنیت داخلی را در پی عملیات حمایتی یمن از مقاومت فلسطین در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار داد که شرح آن در ادامه می‌آید.

پشتیبانی یمن از غزه ضربه‌ای هولناک بر بخش‌های مختلف اقتصاد «اسرائیل» به شمار می‌آید. این عملیات معادلات جدیدی را در سطح منطقه و جهان ایجاد کرد و حضور این کشور در برابر واشنگتن و هم‌پیمانان آن در نبرد طوفان الاقصی را در راستای حمایت و پشتیبانی از فلسطین و ساکنان غزه تحمیل کرد.

چگونه عملیات حمایتی یمن اقتصاد «اسرائیل» را در تمامی سطوح به لرزه درآورد؟ برخی موارد را به شرح ذیل خلاصه می‌کنیم:

الف- زیان‌های «اسرائیل» در بستن باب المندب و بازگرداندن دریای سرخ به آغوش کشورهای عربی: مجموع کشتی‌های مرتبط با آمریکا، «اسرائیل» و انگلیس که تا تاریخ دوم سپتامبر ۲۰۲۴ در راستای پشتیبانی از غزه هدف قرارگرفته به ۱۷۶ کشتی می‌رسد. زیان‌هایی که دشمن اسرائیلی از گذر این حملات متحمل شده بی سابقه است؛ کاهش واردات به میزان ۸۰ درصد، ۱۳۳ میلیارد دلار زیان در وارداتی که از طریق باب المندب به «اسرائیل» می‌رسد، کاهش ۶۰ درصدی ارسال مواد غذایی که از طریق دریای سرخ به «اسرائیل» می‌رسد، قطع روابط تجاری «اسرائیل» با ۱۴ کشور، افزایش ۵۰ درصدی قیمت کالاها در بازارها، کاهش ۱۵ میلیارد دلاری صادرات عبوری از باب المندب و دریای سرخ، کاهش ۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در اسرائیل به میزان ۲۰ میلیارد دلار از جمله این زیان‌ها است.

ب- زیان‌ها در بنادر: بسته‌شدن کامل بندر ایلات در اثر عملیات یمن، کاهش ۹۵ درصدی کشتیرانی در آن، ممانعت از رسیدن ۱۴ کشتی به این بندر، افزایش ۳۶ درصدی هزینه‌های حمل و نقل، افزایش مالیات واردات و اثرگذاری بر صنایع شیمیایی، زیان ۱۴ میلیون دلاری «اسرائیل» در بندر ایلات، تعدیل نیمی از کارکنان این بندر، بسته‌شدن ۴۶ هزار شرکت اسرائیلی، بسته‌شدن ۶۰ هزار شرکت دیگر و امتناع شرکت‌های بزرگ از پهلوگیری در بنادر اسرائیلی با هدف دور ماندن از تهدیدات پیشرو.

ج- زیان‌های «اسرائیل» در حمل‌ونقل، بیمه‌های دریایی و لجستیک: زیان ماهانه ۴ میلیارد دلاری در حمل‌ونقل دریایی «اسرائیل» در نتیجه پشتیبانی یمن از غزه یا به عبارت دیگر زیان روزانه دست‌کم ۱۰ میلیون دلاری در حمل‌ونقل دریایی «اسرائیل»، افزایش ۲۵۰ درصدی هزینه بیمه کشتی‌ها، افزایش ۲۲ میلیارد دلاری سهام بخش شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی، تغییر مسیر کشتی‌ها به سوی دماغه امید نیک در آفریقا، افزایش ۱۳ هزار کیلومتری مسافت دریایی، افزایش زمان رسیدن به «اسرائیل» به ۳ هفته، افزایش هزینه‌های بیمه برای یک کانتینر به ۵۰ هزار دلار، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل به ازای هر سفر دریایی به یک میلیون دلار، افزایش حمل‌ونقل یک کانتینر به ۴۰ دلار، افزایش عوارض هر کانتینر به میزان ۷۰۰ دلار، افزایش بیمه خطرات هر کانتینر به میزان ۸۰۰ دلار.

عملیات بازدارندگی از طریق عملیات حمایتی یمن از غزه تحول یافته است. این تحول برای بار نخست در تاریخ و از طریق حمله به کشتی‌ها، کشتی‌های جنگی و ناوهای هواپیمابر، با استفاده از موشک‌های بالستیک، فراصوت و پهپادها در دریای عرب، اقیانوس هند و دریای مدیترانه رخ می‌دهد. یمن زیان‌های سنگینی را در بازار انرژی به دشمن اسرائیلی وارد کرده، باعث کاهش ۷۰ درصدی صادرات گاز «اسرائیل» به بازارهای بین‌المللی شده، «اسرائیل» را در تجارت جهانی دست‌پاچه کرده و باعث کاهش ۵۰ درصدی مبادلات تجاری آن شده است.

این تحول به ویژه پس از رسیدن پهپاد یافا به عمق رژیم (صهیونیستی) فروپاشی امنیت داخلی اسرائیل را در پی داشته است؛ این حمله پهپادی پیام‌ها و مفاهیم متعددی را به همراه داشت، هیمنه قدرت‌های استکبار جهانی و گنبد آهنین را شکست و تزلزل اطلاعاتی «اسرائیل» را هویدا ساخت.

علاوه بر این آمریکا از گشایش دریای سرخ ناتوان شده است. این موضوع از سوی روزنامه‌ها و رسانه‌های آنان تأیید شده است. من این بخش را به نقل از آن‌ها ذکر می‌کنم که «آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در رویارویی با یمن ناتوان هستند»، «یمن جبهه‌ای است که اقتصاد اسرائیل را در معرض بیش‌ترین خطر قرار می‌دهد»، «یمنی‌ها سالار جنگ نامتوازن هستند و اهدافشان را تا حد زیادی محقق کرده‌اند».

عملیات حمایت از غزه در زمین مانند دریا قوی خواهد بود. این موضوع را سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انقلاب ما مورد تاکید قرار داده است.

به مناسبت میلاد مبارک پیامبر (ص) و در راستای یاری به ملت فلسطین نیروهای مسلح یمن عملیات نظامی منحصر به فردی را در عمق رژیم صهیونیستی با موشکی فرا صوت صورت دادند. این موشک از تمامی سامانه‌های دفاعی عبور کرد و به دقت به هدف خود برخورد کرد.

در این رابطه ملت و دولت یمن به یحیی السنوار فرمانده طوفان الاقصی می‌گوید که به خدا قسم آن‌ها هیچگاه به تو دست پیدا نخواهند کرد و موشک فلسطین نیز وارد عمل شده است.

گام به گام؛ رخدادهای پیشرو، بزرگ‌تر هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

788096

سازمان آگهی های پرسون