توزیع ۲۵هزار بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان کشور

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع ۲۵ هزار بسته تحصیلی شامل لوازم التحریر مورد نیاز بین دانش آموزان سراسر کشور توزیع شد.
تصویر توزیع ۲۵هزار بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی با بیان اینکه در راستای اجرای نیات خیرین، دوازدهمین دوره طرح "مهرتحصیلی" از محل عواید موقوفات منطبق بر درآمد به انجام رسیده است، اظهار داشت: شناسایی دانش آموزان مستعد و نیازمند مطابق نیات واقفین، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور در حوزه اجرای نیات، شفاف سازی و اطلاع رسانی از مصرف عواید موقوفات از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

وی ادامه داد: ترغیب و جذب خیرین در امر ایجاد وقف جدید در موضوعات؛ دانش آموزان مستعد و درس خوان، دانش آموزان بی بضاعت، هزینه تحصیل و امرار معاش محصلین، خرید لباس و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیز از اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امورخیریه افزود: بیش از ۹۵۱ موقوفه دارای درآمد مرتبط با طرح و ۱۶۲۴ نیت درخصوص کمک به دانش آموزان در کشور وجود دارد که عواید آن صرف حمایت از دانش آموزانی می شود که قادر به تامین هزینه تحصیل، خرید لوازم التحریر، کیف، نیستند.

وی با اشاره به اینکه دریافت کنندگان خدمات(بهره مندان)؛ دانش آموزان بی بضاعت نقاط محروم کشور دانش آموزان مستعد ودرس خوان، دانش آموزان دارالایتام و مجتمع های تربیتی تحت نظارت سازمان اوقاف وامورخیریه دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی باتوجه به احصاء منابع موقوفات مرتبط، تعداد ۲۵ هزار بسته تحصیلی که از این تعداد، هستند، گفت: ۱۰ هزار بسته در مقطع متوسطه تهیه و قبل از آغاز سال تحصیلی در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

وی افزود: نحوه معرفی دانش آموزان از طریق؛ مراکز افق فعال در بقاع متبرکه ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس - نهادهای حمایتی از جمله؛ کمیته امداد امام(ره) و ادارات بهزیستی-، متولیّان موقوفات، معتمدین محلّی، انجمن های خیریه فعال و معتبر شهرستان مربوطه، بوده است.

منبع: ایرنا

787991

سازمان آگهی های پرسون