بازداشت معترضان حامی فلسطین توسط پلیس هلند

پلیس هلند روز دوشنبه با حامیان فلسطین که به مناسبت اولین سالگرد حمله هفتم اکتبر در آمستردام تجمع کرده بودند، درگیر شد و شماری از آنها را بازداشت کرد.

تصویر بازداشت معترضان حامی فلسطین توسط پلیس هلند

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با برگزاری این تجمع در میدان «دام» در مرکز آمستردام، پلیس هلند با سپر و باتون در محل تظاهرات مستقر شد.

گروهی از حامیان اسرائیل به مناسبت حمله هفتم اکتبر تجمع و کنسرت برگزار کردند و شماری از حامیان فلسطین نیز شعارهایی در محکومیت جنایات صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها سر دادند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پلیس هلند یک زن میانسال را از میان تجمع حامیان فلسطین بیرون کشیده و وی را به یک خودروی زرهی منتقل کرد.

پلیس آمستردام همچنین تعداد زیادی از معترضان را که پرچم فلسطین در دست داشتند، احاطه کرد تا مانع از تداخل تجمع حامیان و مخالفان اسرائیل شود.

خبرگزاری فرانسه اشاره‌ای به تعداد افراد بازداشت‌شده، نکرد.

علاوه بر این، شماری دیگر از معترضان حامی فلسطین در سایر نقاط هلند تظاهرات و تحصن برگزار کردند.

این در حالی است که «دیک اسخوف» نخست وزیر هلند و سایر مقام‌های سیاسی ارشد این کشور به مناسبت حمله مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در کنیسه‌ای در آمستردام حضور یافتند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

بعد از گذشت یک سال از آغاز جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طول این مدت ۴۱ هزار و ۹۰۹ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیدند که ۶۰ درصد آنها زن و کودک هستند.

براساس این گزارش، شمار مجروحان نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۹۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

منبع: ایرنا

787924

سازمان آگهی های پرسون