رقابت نوید محمدزاده و محسن تنابنده با بهرام افشاری در سینما

بعد از شکست «قیف» با بازی رضا عطاران، نوید محمدزاده و محسن تنابنده در «زودپز» و بهرام افشاری در «۷۰سی» در اکران پاییزی با هم رقابت می‌کنند.

تصویر رقابت نوید محمدزاده و محسن تنابنده با بهرام افشاری در سینما

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از اینکه کمدی «قیف» ساخته محسن امیریوسفی با بازی رضا عطاران به واسطه خط داستانی ضعیفش نتوانست در گیشه آن‌طور که انتظار می‌رفت موفق عمل کند، کمدی‌های «زودپز» ساخته رامبد جوان و «۷۰سی»، نخستین تجربه کارگردانی بهرام افشاری، امیدهای اصلی اکران پاییزی برای رونق دادن به گیشه هستند. البته به این دو فیلم باید کمدی «صبحانه با زرافه‌ها» ساخته سروش صحت با بازی پژمان جمشیدی، هادی حجازی‌فر، بهرام رادان و هوتن شکیبا را هم اضافه کرد که قرار است در آبان ماه به روی پرده برود.

تکنسین گیشه

آخرین فیلمی که رامبد جوان در سینما کارگردانی کرد، کمدی کسالت‌بار «قانون مورفی» با بازی امیر جدیدی و امیر جعفری بود که در سال ۱۳۹۷ اکران شد و یک میلیون و ۱۱۵ هزار تماشاگر و ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشت. «قانون مورفی» در میان ۱۰ فیلم پرفروش سال ۱۳۹۷ قرار داشت، اما آن‌قدر شلخته و بدساخت بود که امتیازی در کارنامه جوان محسوب نشود. هرچند جوان با «قانون مورفی» به دنبال نشان دادن توانایی‌هایش در فیلمسازی نبود و صرفا گیشه را هدف گرفته بود که تا حدی هم در رسیدن به خواسته‌اش موفق شد.

فیلمی که جوان با آن می‌خواست نشان دهد کارگردان قابلی است «نگار» بود که سال ۱۳۹۶ اکران شد. این فیلم در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۵ نامزد ۹ سیمرغ بلورین شد که در نهایت تنها سیمرغ بهترین موسیقی متن را به دست آورد. اگر «نگار» را منتهای ظرفیت جوان در فیلمسازی فرض کنیم، در بهترین حالت باید او را تکنسینی بدانیم که از پسِ اجرای الگوهای آشنا و امتحان پس‌داده برمی‌آید، اما نباید از او انتظار خلاقیت داشت. با این حال، جوان در ابتدای دهه ۱۳۹۰ با فیلم سومش یعنی «ورود آقایان ممنوع»، حتی برای عده‌ای از منتقدان سینما که از تماشای این فیلم به شکل عجیبی ذوق‌زده شده بودند، به عنوان کارگردانی که ساختار کمدی را می‌شناسد شناخته شده بود. «ورود آقایان ممنوع» که الگوی روایی کمدی رمانتیکش با ذائقه تماشاگر طبقه متوسط همخوانی زیادی داشت، به دومین فیلم پرفروش سال ۱۳۹۰ بدل شد. البته بخش عمده موفقیت این فیلم را باید به پای فیلمنامه‌نویس آن یعنی پیمان قاسم‌خانی نوشت که در حد و اندازه سینمای ایران کارش را بلد است.

بازگشت محمدزاده و تنابنده

«زودپز»، جدیدترین فیلم جوان، باز هم در ژانر کمدی است، آن‌هم با فیلمنامه‌ای که زیر نظر محسن تنابنده نوشته شده و با بازی خود تنابنده و نوید محمدزاده. این نخستین تجربه کمدی محمدزاده در سینماست که ۳ فیلم آخرش، «برادران لیلا»، ‌ »تفریق» و «شب، داخلی، دیوار»، فرصت اکران نیافتند و به صورت غیرمجاز منتشر شدند. از این بابت، «زودپز» را باید به حساب بازگشت محمدزاده به جریان اکران سینما گذاشت. حتی تنابنده هم که بعد از «قهرمان» اصغر فرهادی فیلمی روی پرده نداشته که از آن استقبال شود، با «زودپز» به سینما بازمی‌گردد. امسال «روزی روزگاری آبادان» ساخته حمیدرضا آذرنگ با بازی تنابنده اکران شد که از آن استقبالی نشد و سال گذشته هم «جنگ جهانی سوم» اول به صورت غیرمجاز منتشر شد و بعد در اکران رسمی دیگر میلی به تماشای آن وجود نداشت. «زودپز» هم برای جوان و هم برای دو بازیگر اصلی‌اش فیلم مهمی است و موفقیت یا شکستش بر روند کمدی‌سازی در سینما تاثیر خواهد گذاشت.

«عامریان‌فیلم» پول پارو می‌کند

ابراهیم عامریان کمتر از یک دهه است که در مقام تهیه‌کننده در سینمای ایران فعالیت می‌کند، اما در همین مدت پول‌سازترین تهیه‌کننده بعد از انقلاب شده، با فیلم‌هایی مثل «فسیل»، سه‌گانه «تگزاس»، «دینامیت» و «انفرادی». عامریان تهیه‌کننده «۷۰سی» است که نخستین فیلم بهرام افشاری در مقام کارگردان است. افشاری قبلا در «فسیل» با عامریان همکاری کرده و حاصل کارشان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در بعد از انقلاب بوده. افشاری امسال کمدی «سال گربه» را روی پرده داشت که به رغم اینکه تقریبا از هر جذابیتی تهی بود، اما در گیشه در حدود ۶۵ میلیارد تومان فروخت. همه شرایط طوری دست به دست هم داده که افشاری نخستین فیلمش را با بازی خودش و هوتن شکیبا بسازد. افشاری و عامریان، جز این دو فیلم، «مرد عینکی» را هم ساخته‌اند که نام کارگردانش به طور رسمی اعلام نشده، اما در برخی خبرها ازکارگردان «فسیل»، محمدکریم امینی، به عنوان کارگردان آن یاد شده است. با توجه به محبوبیت فراوان بهرام افشاری بعد از «فسیل» انتظار می‌رود که «۷۰سی» هم در گیشه موفق باشد.

منبع: همشهری آنلاین

787888

سازمان آگهی های پرسون