کلاهبرداری ۲۱ میلیاردی برای قبولی در کنکور

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: متهمی که با ادعای اعمال نفوذ در کنکور و تضمین قبولی پزشکی در دانشگاه تهران ۲۱ میلیارد ریال از یک شخص کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

تصویر کلاهبرداری ۲۱ میلیاردی برای قبولی در کنکور

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا یعقوبی، ظهر دوشنبه به خبرنگاران گفت: این متهم با معرفی خود به عنوان صاحب امتیاز مؤسسه آموزشی در زرند و با وعده قبولی تضمینی فرزند شاکی در کنکور سراسری و رشته پزشکی دانشگاه تهران، مبلغ بیست و یک میلیارد ریال، از وی کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع دو اتهامی بود که با ارجاع پرونده به شعبه دوم دادیاری دادسرای شهرستان، به متهم تفهیم گردید و در نهایت پس از استماع اظهارات و دفاعیات طرفین پرونده و استعلامات متعدد بانکی و نیز استعلام از سازمان سنجش آموزش کشور، برای متهم قرار جلب به دادرسی صادر گردید.

وی افزود: مطابق مستندات پرونده، متهم با وعده قبولی بدون زحمت و حتی با عدم شرکت داوطلب در کنکور، مبلغ قابل توجهی را درخواست کرده و در نهایت با وسوسه و جلب اعتماد شاکی، مبلغ دو میلیارد و صد میلیون تومان از ایشان با تضمین پذیرش قطعی فرزندش در رشته پزشکی دانشگاه تهران دریافت نموده است که گردش حساب مبالغ دریافتی و انتقال و هزینه کرد آنها نیز با استعلامات بعمل آمده، در پرونده وجود دارد.

یعقوبی، با تاکید بر صحت و سلامت آزمون برگزار شده، گفت: با احراز عنوان مجرمانه کلاهبرداری، کیفرخواست متهم صادر و پرونده برای ادامه رسیدگی و صدور رأی به دادگستری شهرستان ارسال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرندگفت: امکان پیمودن راه صد ساله در یک شب وجود ندارد و موفقیت در هر امری نیازمند تلاش و پشتکار افراد است و با نگاه به قبولی بسیاری از داوطلبین مناطق محروم در دانشگاه‌های پایتخت و دیگر مراکز برتر آموزشی کشور می‌توان مدعی شد که اهمیت استعداد و در کنار آن برنامه ریزی بلندمدت برای مطالعه هدفمند و در واقع فراگیری دانش، بیش از سرمایه‌های مادی برای گذر از کنکور مؤثر است و این موضوع بایستی مد نظر والدین و دانش آموزان از مراحل ابتدایی قرار گیرد.

یعقوبی خاطر نشان کرد: در صورتی که شهروندان دیگری از طرق مشابه فریب خورده و متضرر شده‌اند، می‌توانند به همراه مدارک و مستندات به دادستانی زرند مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

787887

سازمان آگهی های پرسون