طرح سوال یک نماینده مجلس از وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از طرح سوال خود از وزیر اقتصاد درباره علت عدم اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط خبر داد.
تصویر طرح سوال یک نماینده مجلس از وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت

به گزارش سایت خبری پرسون، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات طرح سوال خود از وزیر اقتصاد و امور دارایی، گفت: این سوال درباره لزوم تخصیص سهام عدالت به کلیه جاماندگان واجد شرایط است.

وی بیان کرد: سوال از وزیر اقتصاد تقدیم هیئت رئیسه شد و باید جهت بررسی به کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شود.

کیهان نوشت: در حالی که FATF گروگان مطلق رژیم آمریکاست، وزیر اقتصاد می‌گوید پیگیر عادی‌سازی پرونده ایران در FATF است!

خلاصه و مشروح سوال حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل مجلس و نماینده شاهین‌شهر از عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد به شرح ذیل است:

خلاصه سوال: به چه علت به تکلیف بند (ن) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر تخصیص سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول علی‌رغم قول‌ها و وعده‌های مسئولان عمل نمی‌شود؟

شرح سوال:

ضرورت خروج ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی سبب شده که حالا عبدالناصر همتی در تازه‌ترین اقدام، ضمن ارائه گزارشی از جزئیات فعالیت انجام شده،‌ به شکلی تلویحی به مخالفان پیوستن ایران به FATF کنایه بزند.

علی‌رغم تکلیف قانونی بند (الف) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ در خصوص اختصاص سهام عدالت به جاماندگان مشمول که متأسفانه عملی نشد، مجدد این تکلیف در بند (ن) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز قرار داده شد که باز این تکلیف علی‌رغم وعده‌های داده شده از طرف مسئولان و گذشت بیش از ۱۰ ماه هنوز اجرایی نشده است و مشمولان دریافت سهام عدالت همچنان چشم انتظار اجرایی شدن قانون و عمل به قول‌ها و وعده‌های مسئولان هستند.

حال سوال این است:

۱- به چه علت در انجام این تکلیف قانونی که بر واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول تاکید دارد، بی توجهی می‌شود؟

۲- چرا مسئولان متولی به وعده‌هایی که در خصوص اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط می‌دهند، عمل نمی‌کنند و باعث خدشه به اعتماد عمومی می‌شوند؟

منبع: مهر

787863

سازمان آگهی های پرسون