واکنش لیبی به شایعه حفاظت خارجی‌ها از میادین نفتی

شرکت ملی نفت لیبی، این شایعات که نیروهای خارجی، از میادین نفتی این کشور حفاظت می‌کنند را تکذیب کرد.
تصویر واکنش لیبی به شایعه حفاظت خارجی‌ها از میادین نفتی

به گزارش سایت خبری پرسون، این شرکت در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود، گزارش‌های اخیر رسانه‌ها مبنی بر وجود نیروهای خارجی که از برخی میادین و تاسیسات نفتی لیبی محافظت می‌کنند را رد کرد. شرکت ملی نفت لیبی، با افتخار مجددا تاکید می‌کند که نیروهای نظامی و امنیتی ملی لیبی با موفقیت از این تاسیسات حیاتی که در زمین لیبی ساخته شده اند و بخش مهمی از منابع و ستون اصلی اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند، محافظت کرده‌اند.

در بیانیه این شرکت آمده است: شرکت ملی نفت لیبی این ادعاهای نادرست و گزارش‌های گمراه‌کننده را به شدت محکوم می‌کند. ما از همه رسانه‌های داخلی و بین‌المللی می‌خواهیم که دقت لازم را به کار گیرند، صداقت روزنامه‌نگاری را حفظ کنند و صحت اطلاعات را قبل از انتشار تائید کنند تا از گمراه شدن افکار عمومی و برانگیختن ناآرامی‌های غیرضروری اجتناب شود.

این بیانیه در پاسخ به گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی از وجود مزدوران خارجی است که از میادین نفتی حیاتی کشور محافظت می‌کنند. لیبی تقریبا تمام درآمدهای صادراتی خود را از نفت خام به دست می‌آورد و آغاز جنگ داخلی پس از سرنگونی قذافی، اهمیت این صنعت را بیش از پیش تقویت کرد.

به تازگی، دو جناح سیاسی رقیب در لیبی بر سر اینکه چه کسی رئیس بانک مرکزی لیبی خواهد بود، درگیر شدند که منجر به تعطیلی میادین نفتی توسط دولت شرقی شد که جامعه بین‌المللی آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

در نتیجه این اختلاف، تولید نفت لیبی به شدت کاهش یافت. دو جناح رقیب در نهایت توانستند بر سر رئیس جدید بانک مرکزی به توافق برسند و تولید از سر گرفته شد، اما این رویدادها آسیب پذیری عرضه نفت لیبی را برجسته کرد.

میادین نفتی لیبی اغلب به هدف اصلی اعتراضات و محاصره تبدیل می‌شوند، زیرا جوامع اطراف آنها سعی می‌کنند دولت را در مواردی مانند ایجاد شغل و بودجه مراقبت‌های بهداشتی تحت فشار قرار دهند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت ملی نفت لیبی تاکید کرد تنها نیروهایی که از تاسیسات نفتی حفاظت می‌کنند، بومی هستند.

منبع: مهر

787859

سازمان آگهی های پرسون