«ناقوس» سقوط «نتانیاهو» به صدا در آمد

پرخاشگری دولت نتانیاهو در برابر دیوان عدالت بین‌المللی لاهه و در برابر دبیر کل سازمان ملل و بسیاری از مجامع حقوقی بین‌المللی، نشانه از «زوال» او است
تصویر «ناقوس» سقوط «نتانیاهو» به صدا در آمد

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالقاسم قاسم‌زاده در یادداشتی نوشت:

۱ـ با هر مقیاس «نتانیاهو» در مخمصه‌ای گرفتار شده است و همچنان هر روز مرتکب جنایات جنگی جدیدی می‌شود که از نظر افکار عمومی مردم جهان و نیز مجامع حقوقی بین‌المللی و به ویژه سازمان ملل متحد، «استمرار جنایت» نامیده می‌شود. نتانیاهو و فرمانده ارتش صهیونیست «گالانت» اکنون هم در داخل اسرائیل از سوی اغلب مردم این کشور و هم از سوی ملت‌های مسلمان ودیگر ملت‌ها جنایتکار جنگی خوانده می‌شوند. او و دولتش را رژیم کودک‌کش توصیف می‌کنند. اصلی‌ترین نمایش قدرت او و فرمانده ارتش اسرائیل در یک کلمه، کشتار و قتل عام است.

آمار قتل عام در غزه از مرز چهل و دو هزار نفر گذشته است و اکنون در سراسر لبنان نیز همین شیوه را ادامه می‌دهد.

با هر محاسبه «نتانیاهو» همچنین ارتش اسرائیل در افکار عمومی جهان طرد شده‌اند. در نگاه به تاریخ، «نتانیاهو» سیمای «هیتلر» را به نمایش گذاشته است. هیچ کشور و ملتی نیست که از او نفرت نداشته باشد. مشهورترین جمله برای تعریف او کودک‌کش است.

۲ـ تا اینجا چه در سراسر غزه و اکنون در لبنان نتیجه اقدام دولت اسرائیل جز ویرانگری و قتل عام مردم از زنان و مردان، کودکان و سالخوردگان نبوده که با ادامه آن مسیر «سقوط» را طی می‌کند. سرانجام نتانیاهو و ارتش اسرائیل، شکست است که مسیر کنونی همه جنایتکاران در تاریخ بشری است و این حاصل «مقاومت در برابر تجاوز» است.

۳ـ پایان نتانیاهو تا زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است که تا دو ماه آینده انجام می‌پذیرد. دو رقیب، «ترامپ» به نمایندگی از حزب، جمهوریخواهان و «هریس» از حزب دمکرات در معرض انتخاب رأی دهندگان از شهروندان آمریکا قرار گرفته‌اند. تا اینجا اگر چه «ترامپ» نمی‌خواهد خود را آلوده مسیر جنگی «نتانیاهو» کند و مدام با این جمله که اگر من انتخاب شوم، بلافاصله بحران جنگ را حل و فصل خواهم کرد، محور نقد خود را بعد از نتانیاهو و پایان عمر سیاسی او قرار داده است. زیرا می‌داند مردم آمریکا نه تنها جنگ طلبی نتانیاهو و کشتارهای او را تأیید نمی‌کنند که او را یک «جنایتکار جنگی» می‌دانند.

از سوی دیگر «نتانیاهو» به طور آشکارا می‌خواهد «خانم هریس» نامزد انتخاباتی دمکرات‌ها در این انتخابات شکست بخورد. تحلیل اغلب رسانه‌ها در آمریکا این است که این مسیر چه «نتانیاهو» تا پایان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی بماند یا نه، پایان عمر سیاسی او در داخل اسرائیل است.

۴ـ پرخاشگری دولت نتانیاهو در برابر دیوان عدالت بین‌المللی لاهه و در برابر دبیر کل سازمان ملل و بسیاری از مجامع حقوقی بین‌المللی، نشانه از «زوال» او است. شهروندان اسرائیلی نیز آشکارا می‌گویند نتانیاهو ما و اسرائیل را با جنگ به گروگان گرفته است.«ناقوس» سقوط «نتانیاهو» به صدا در آمده است؛ همچون «شارون» بعد از اشغال لبنان و قتل عام فلسطینیان که همه در «اسرائیل» مرگ او را طالب بودند.

منبع: اطلاعات

787508

سازمان آگهی های پرسون