رایزنی پاشینیان و ماکرون در الیزه درباره اوضاع قفقاز

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز پنجشنبه با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار کرد.

تصویر رایزنی پاشینیان و ماکرون در الیزه درباره اوضاع قفقاز

به گزارش سایت خبری پرسون، طرفین در طول این دیدار، درباره موضوعات مرتبط با دستورکار چندوجهی ارمنستان و فرانسه تبادل‌نظر و بر اهمیت اجرای مستمر گام‌های مستمر با هدف توسعه و تقویت روابط دوستانه تأکید کردند.

طبق گزارش دفتر نخست‌وزیری ارمنستان، پاشینیان در این دیدار بر حمایت همیشگی فرانسه به‌عنوان دوست ارمنستان و بر آمادگی کشور خود برای برداشتن گام‌هایی با هدف توسعه همه زمینه‌های مورد علاقه دوجانبه تأکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه نیز بر حمایت بی قید و شرط خود از ارمنستان و همچنین آمادگی خود برای توسعه مداوم روابط دوجانبه فرانسه و ارمنستان تاکید کرد.

پاشینیان در ادامه با اشاره به نتایج مذاکرات پیش‌نویس پیمان صلح با جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: «۸۰ درصد از مواد این پیش نویس مورد توافق قرار گرفته و ارمنستان از آمادگی لازم برای امضای این توافق و ادامه دادن گفت‌وگوها با آذربایجان برخوردار است».

او همچنین با تاکید بر اقدامات انجام شده برای تامین صلح و ثبات در منطقه، اظهار داشت که امضای توافقنامه به حل این مشکلات کمک خواهد کرد.

همچنین مسائل مربوط به پروژه «تقاطع صلح» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پاشینیان تاکید کرد که ارمنستان آماده رفع انسداد کانال‌های منطقه‌ای بر اساس اصول حاکمیت، صلاحیت، عمل متقابل و برابری است.

در طول این دیدار ماکرون نیز حمایت کشورش از اقدامات دولت ارمنستان با هدف صلح و ثبات را اعلام و در عین حال از پروژه «تقاطع صلح» استقبال کرد.

منبع: ایرنا

787249

سازمان آگهی های پرسون