خبر مهم از قیمت دلار در آخر هفته

یک فعال اقتصادی گفت: افزایش نرخ دلار به دلیل تنش‌های سیاسی موقتی است و مثل دفعات قبل فروکش می‌کند.
تصویر خبر مهم از قیمت دلار در آخر هفته

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسین روشنک؛ رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان با اشاره به حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: ‌درگیری‌های سیاسی بین ایران و رژیم صهیونیستی هیچ اثر پایداری روی اقتصاد نمی‌گذارد؛ چون این درگیری‌ها به امروز اختصاص ندارد و سالیان طولانی است که شاهد چنین فعالیت‌هایی هستیم.

وی افزود: اختلاف بین ایران و رژیم صهیونیستی موضوع تازه‌ای نیست، بنابراین کسانی که به خاطر این مسئله اقدام به خرید ارز و طلا و سکه کنند متضرر خواهند شد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان با اشاره به این موضوع که جنگی در کار نیست که بخواهد اقتصاد و بازارهای مالی مانند ارز را بهم بریزد، تصریح کرد: حتی در صورت ادامه دار بودن درگیری‌های موشکی باید بگوییم که بودجه دفاعی ربطی به بودجه کشور ندارد و برای آن برنامه ریزی جداگانه‌ای صورت می‌گیرد. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی منجر به جنگ نمی‌شود و آمریکا می‌داند که اگر با ایران وارد درگیری شود پایگاه‌های مختلفی که در سایر کشورهای منطقه دارد مورد حمله واقع می‌شود؛ بنابراین این درگیری ادامه ندارد و اثر بلندمدتی بر اقتصاد نخواهد گذاشت.

روشنک با تاکید بر اینکه درگیری‌های سیاسی از جمله عملیات وعده صادق ۲ ربطی به اقتصاد ندارد و نمی‌تواند اثری بلند مدت بر بازارهای مالی مانند ارز بگذارد، اضافه کرد: رهبر انقلاب در زمان شهادت اسماعیل هنیه خویشتن‌داری کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با وقاحت تمام اقدام به ترور سید حسن نصرالله کرد، به همین منظور ایران نیز پاسخی کوبنده به این رژیم داد، همچنین باید بگوییم که مشابه این اتفاق سیاسی جندین مرتبه در یکسال گذشته و از آغاز عملیات طوفان الاقصی رخ داده؛ اما خوشبختانه نرخ دلار با هر شوک سیاسی نوسانی اندکی داشت و با گذشت زمان به کانال قبلی خود بازمی‌گشت.

منبع: ایسنا

787231

سازمان آگهی های پرسون