علی مصطفی نژاد دارنده قلم صلح جهانی در یادداشتی نوشت:

گاه موشک ها برای صلح شلیک می شوند!

دکترین ما صلح برای همه بشر در همه ی هزاره است و بر همین اساس افتخار آن را داریم که به پیشنهاد کشور ما نخستین سال این هزاره بنام صلح نام‌گذاری شده است. ایران می خواهد مدافع هزاره ای باشد که آن را هزاره صلح نامیده است.
تصویر گاه موشک ها برای صلح شلیک می شوند!

به گزارش سایت خبری پرسون، علی مصطفی نژاد فعال اجتماعی ایرانی و دارنده قلم صلح جهانی در یادداشتی نوشت: ایران کشور متمدنی است، در تمام دوران تاریخی این کشور، هیچگاه تجاوز به حقوق دیگر ملت ها دیده نمی شود. این سرزمین همواره در جنگ ها و درگیری ها، جوانمردی و درستی پیشه راه خود کرده است و همیشه پناهِ بی پناهان بوده است.

ایرانیان در دفاع از آرمان‌های خود و در وطن پرستی در جهان کم نظیراند. هر گاه اهریمنی برای وطن آنها نیتی شوم در سر پرورانده ، جانِ مردمان برای کیان آنان، حداقل چیز ممکن بوده است.

ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی چون دشمنان طمع به سرزمینش داشتند مجبور شد برای دفاع از خود حین خطر، دکترینی برگزیند. این دکترین نظامی در سطح ملل بنام دکترین بازدارندگی نمایان شد!
برخی قدرت ها که نمی خواستند، کشوری دوباره نوظهور شود و معادلات نظامی آنان را بر هم زند بر علیه او ایستادند، سم پاشی کردند، هزینه نمودند و تئوری های خصمانه سرودند!
اما جمهوری اسلامی ایران بر اساس ایمان و اراده های پولادین، راه خود را انتخاب کرد. گرچه هزینه های فراوانی داد اما به درستی توانست از این طوفان عبور کند. امروز کشتی ایران در این دریای مواج، قدرتمند به راه خود ادامه می دهد تا در زمان مقرر به ساحل مشخص برسد.
در دکترین نظامی ایران، بومی سازی صنایع نظامی ویژگی آن و
موشک ابزار آن است. در این دکترین به هیچ عنوان، موشک برای کشتن کودکان، زنان و بی پناهان در نظر گرفته نشده است!
ایرانمان مثل دیگر کشورها نیست که به هر قیمت بخواهد قدرت خود را به رُخ رقبا بکشاند. باید دنیا بداند که ایرانیان در همه تاریخ درخشان خود برای پاسداری از وطن، فاتح هر میدان بوده اند، هیچگاه فاتح خویش را بر سر کودکان و زنان بی پناه فرود نیاورده اند.
تحلیل گران داخلی و خارجی بی انصافی نکند، در این رویارویی ها بایست به این منش ایرانی افتخار نمود. چرا که توانسته در هزاره سوم میلادی، تنها کشوری در جهان باشد که توان موشکی خود را در مسیر بازدارندگی بکار ببرد.
در تمام شلیک های انجام شده تاکنون صدمه ای به کودکان بی گناه و زنان بی پناه وارد نداشته است. این چیز اندکی نیست که بشود به راحتی از کنار آن عبور نمود، این مصادیق عینی جوانمردی و خویشتن داری در جنگ است!
از طرفی اگر به گذشته پیدایش موشک سری بزنیم می بینیم که هدف بوجود آمدن موشک نیز در ابتدا برای جنگ، خونریزی و کشتار نبوده است، از آن زمان که انسان در رؤیای تسخیر آسمان بود، رو به سوی ساخت موشک نهاد و موشک هایی با کارایی های متفاوت بوجود آورد.
پس از سپری شدن سالیان از ساخت موشک های اولیه، اینک و در آغازه هزاره سوم میلادی ، کشوری بنام ایران اسلامی بنای ساخت موشک را به گونه ای تازه و نوظهور تعریف نموده است. بازدارندگی از جنگ!
ایران توانسته است معنی و مفهومی تازه به موشک سازی و شلیک آن بدهد و این یک افتخار است برای همه ی بشر در این هزاره! در نگاه ایران موشک، تنها برای تخریب، وحشت، کُشتن و ویرانی نیست. در نگاه ایران، موشک برای عمل بازدارندگی حاکمان زور و خشونت به گسترش جنگ و کمک به آسایش و آرامش بشر است.
جهان امروز، به شدت به صلح و امنیت نیاز دارد ، جنبش های صلح خواهی نیاز دارد. برای همین است ایران اسلامی به وسیله همین موشک ها می خواهد، عامل بازدارنده ای باشد برای عدم ورود این هزاره به جنگی بزرگ و خانمان سوز !
می طلبد سیاست مداران و دیپلمات های ایران، این نگاه را در جهان بویژه مجامع بین المللی به روشنی نهادینه کنند و در این راه کشورهای صلح طلب را با خود همراه کنند.
به یاد داشته باشیم که در جنگ سرد و کشمکش های ژئوپلیتیک بین بلوک غرب و شرق این موشک ها بودند که از گسترش جنگ در آن زمان جلوگیری بعمل آوردند.
امروز دکترین جمهوری اسلامی ایران همین است و کشورهای صلح طلب را بایست با این دکترین همراه نمود! جهان بداند اگر دکترین ایران، این نبود پس از شهادت بهترین فرماندهان، سرداران، رؤسا و رهبران مذهبی، این همه خویشتن داری نمی نمود!
در همه شلیک ها، نگاه به کودکان، زنان و مردم بی پناه پررنگ ترین نگاه فرماندهان نظامی ما بوده است. این منش بایست برای فرماندهان نظامی دنیا یک مدرسه اخلاق قلمداد گردد!
ما به دنیا اعلام می کنیم که در پی جنگ نیستیم، جنگ را برای جهان خوب نمی دانیم و به هیچ عنوان نمی خواهیم در دامن زدن به آن، سهمی داشته باشیم.
دکترین ما صلح برای همه بشر در همه ی هزاره است و بر همین اساس افتخار آن را داریم که به پیشنهاد کشور ما نخستین سال این هزاره بنام صلح نام‌گذاری شده است. ایران می خواهد مدافع هزاره ای باشد که آن را هزاره صلح نامیده است.

منبع: پُرسون

787195

سازمان آگهی های پرسون