ارکستر «مهربانی» به صحنه می رود

ارکستر «مهربانی» به رهبری سلمان سالک برای دومین بار به صحنه می‌رود.
تصویر ارکستر «مهربانی» به صحنه می رود

به گزارش سایت خبری پرسون، سلمان سالک در این باره می‌گوید: این دومین باری‌ است که ارکستر بزرگ مهربانی با حضور ۱۵۰ نوازنده و خواننده به صحنه می‌رود. آنچه پیش رو دارید، تجربه‌ای است حاصل از کنار هم قرار گرفتن سازهای زهی، مضرابی، بادی، کوبه‌ای و آواز ایرانی در کنار هم که به شکل یک ارکستر بزرگ که به منظور اجرای قطعاتی با فواصل موسیقی دستگاهی به صورت چندصدایی برای سازها و همخوانان موسیقی ایرانی ساخته و تنظیم شده است.

او که آهنگساز و رهبر این ارکستر است از تصنیف «ای یار من» ، شعر از مولانا،‌ قطعه «طلب» در دستگاه شور، بی‌کلام، تصنیف «زندان شب یلدا»، شعر از هوشنگ ابتهاج (ه.الف سایه)، چهارمضراب و تصنیف «درد گُنگ»، شعر از هوشنگ ابتهاج (ه.الف سایه)، رِنگ «مازنی»، قطعه ای بدون کلام، بر اساس موسیقی محلی مازندران، تصنیف یار دلنواز، شعر از حافظ، آواز «در این شبها»، شعر از محمدرضا شفیعی کدکنی، همنواز آواز سلمان سالک، تصنیف «مژده آزادی»، شعر از هوشنگ ابتهاج (ه.الف سایه) و تصنیف ای ایران، آهنگ از روح‌الله خالقی، شعر از حسین گل گلاب به عنوان رپرتوار این اجرا یاد کرد.

سلمان سالک مدرس موسیقی در دانشگاه، نوازنده تار و سه‌تار، آهنگساز و پژوهشگر در زمینه مبانی نظری موسیقی ایرانی است. او دانش‌آموخته تار نزد محمدرضا لطفی، داریوش طلایی، ارشد تهماسبی و کیوان ساکت است و همچنین نزد مجید کیانی ردیف میرزاعبدالله را نواخته است.

منبع: ایسنا

787038

سازمان آگهی های پرسون