۳۰ دانشجوی دختر در دانشگاه الزهرا تعلیق شدند

رئیس یکی از دانشگاه‌های مطرح تهران درخصوص دانشجویان تعلیقی گفت: ما در این دانشگاه تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد دانشجویان به کمیته انضباطی معرفی نشوند و به همین دلیل دوره‌های ارشادی برای این افراد برگزار کردیم.

تصویر ۳۰ دانشجوی دختر در دانشگاه الزهرا تعلیق شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا(س) اظهار کرد: ما در دانشگاه الزهرا همواره از دانشجویان و اساتید حمایت می کنیم و علی‌رغم آنچه در فضای مجازی اعلام می‌شود، تعداد دانشجویان تعلیقی در این دانشگاه کم است.

ارتباط ۲ دانشجوی تعلیقی با خارج از کشور

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد یک یا ۲ نفر از دانشجویان دانشگاه الزهرا به دلیل پرونده‌های امنیتی تعلیق شده بودند که این حکم ارتباطی به دانشگاه ندارد، بلکه مراکز بالاتر به وضعیت این دانشجویان رسیدگی کرده بودند چراکه این افراد ارتباطات خارج از کشور داشتند و بررسی وضعیت آنها در حیطه اختیارات ما نبود.

رئیس دانشگاه الزهرا تاکید کرد: ما در این دانشگاه تلاش کردیم تا جایی که امکان دارند دانشجویان به کمیته انضباطی معرفی نشوند، به همین جهت دوره‌های ارشادی برای این افراد برگزار کردیم و با آنها به گفتگو پرداختیم. بسیاری از دانشجویان در این جلسات با دانشگاه همراه شدند و تعداد کمی بودند که شرایط را همچنان ادامه دادند.

ناظم بکایی با بیان اینکه ما با دانشجویان متخلف از سال گذشته وفاق مورد نظر رئیس‌جمهور و وزیر علوم را داشتیم، گفت: طی یکی دو سال اخیر شاید حدود ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه الزهرا تعلیق شدند که این آمار نسبت به جمعیت ۱۰ هزار نفری دانشجو آمار قابل توجهی نیست.

وی تاکید کرد: تمامی دانشجویان تعلیقی پس از اتمام دوره تعلیق به دانشگاه برمی‌گردند. در ترم جاری دوره تعلیق بسیاری از این دانشجویان به اتمام می‌رسد.

حواشی اخیر درباره جذب برخی اعضای هیات علمی

رئیس دانشگاه الزهرا همچنین به حواشی اخیر پیرامون جذب برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه اشاره کرد و افزود: این موارد شایعه است و ما خارج از فرایند جذب هیچ جذبی در دانشگاه نداشتیم.

ناظم بکایی همچنین به ماجرای قطع همکاری با یکی از اساتید این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: این اتفاق در دوره مدیریت ما صورت نگرفت. در واقع این فرد در سال ۹۱ به مدت ۳ سال در دانشگاه غیبت داشت و طبق قوانین باید اخراج می شد که نشد و بدون اینکه در کلاس حضور داشته باشد از دانشگاه حقوق دریافت کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، سال ۹۹ وزارت علوم قطع همکاری وی را ابلاغ می‌کند که البته اجرایی نمی‌شود. اما پس از ۳ سال وزارتخانه به ما ابلاغ کرد باید حکم سال ۹۹ را درخصوص او اجرایی کنیم که من فقط حکم زمین‌مانده را اجرایی کردم. بنابراین وضعیت او به دوره مدیریت ما ارتباطی نداشت.

احتمال بازگشت زهرا موسوی به دانشگاه

رئیس دانشگاه الزهرا همچنین در خصوص احتمال بازگشت زهرا موسوی به دانشگاه الزهرا نیز گفت: پرونده او باید در هیات عالی جذب بررسی شود و دانشگاه نمی‌تواند در این زمینه رای نهایی را بدهد.

منبع: خبرآنلاین

786954

سازمان آگهی های پرسون