درخواست دمشق از سازمان ملل برای محاکمه رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه سوریه استمرار اشغال مناطق عربی و نسل‌کشی‌ها توسط رژیم صهیونیستی را گواهی بر شکست سازمان ملل در پایان دادن به اشغالگری دانست.

تصویر درخواست دمشق از سازمان ملل برای محاکمه رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، «بسام الصباغ» وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه طی سخنرانی وز دوشنبه و طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را در حالی برگزار می‌کنیم که تنش‌ بین‌المللی به اوج خود رسیده و تلاش‌ها برای حفظ صلح و امنیت جهانی با چالش‌ها و خطرات واقعی روبه‌رو است و بحران‌ها روبه‌افزایش بوده و درگیری‌ها رو به وخامت هستند و آشوب و تروریسم در حال گسترش بوده و اقتصادی جهانی در حال فروپاشی و نرخ فقر رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، الصباغ تاکید کرد: استمرار اشغال مناطق عربی و ارتکاب جنایات نسل‌کشی توسط اسرائیل هنوز گواهی بر شکست سازمان ملل در پایان دادن به اشغالگری است.

او گفت: رژیم اشغالگر با استفاده از وسایل ارتباطی برای کشتار جمعی غیرنظامیان و نیز شلیک چندین تن بمب برای ترور سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) جنایت بی‌سابقه‌ای را مرتکب شد.

وزیر خارجه سوریه افزود: نمی‌توان جنایات رژیم اشغالگر اسرائیلی در سوریه را از نقش تخریبی برخی کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا در کشور من جدا کرد.

این مسوول دولت سوریه در ادامه نیز از کشورهای جهان خواست با شجاعت تصمیم درستی را اتخاذ کند که ضامن حال و آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آینده بوده و با حمایت از ساختار جهانی چند قطبی که عادلانه‌تر و متوازن‌تر است، بشریت را از مصیبت‌های جنگ‌های بزرگی که نشانه‌های آن دیده می‌شود، نجات دهد.

الصباغ افزود: سوریه خواستار لغو فوری تمامی اقدامات یک‌جانبه‌ای است که غرب بر آن و چند کشور دیگر تحمیل کرده و تاکید دارد که غرب باید از تلاش‌های خود برای مداخله در امور داخلی این کشورها دست برداشته و به حاکمیت آنها و تصمیم‌گیری مستقل ملی آنها احترام بگذارد.

او در ادامه گفت: سوریه با تمام امید و خوش‌بینی به آینده امیدوار است اما موفقیت تلاش‌هایش مستلزم آن است که غرب از سیاسی‌کاری اقدامات انسانی و مرتبط کردن آن به شروط سیاسی دست برداشته و کشورهای حامی نیز به تعهدات خود در تامین مالی اقدامات انسانی و دستیابی به راه حل‌هایی پایدار برای معیشت پایبند باشند.

وزیر خارجه سوریه در ادامه نیز گفت: سوریه از سازمان ملل می‌خواهد به حملات اسرائیل علیه فلسطین، سوریه و لبنان پایان داده و اسرائیل را بابت جنایاتش محاکمه کرده و تضمین دهد که آن از مجازات فرار نمی‌کند. حملات گسترده اسرائیل به کشورها و ملت‌های منطقه،‌ آن‌ها را در آستانه تنشی جدی و درگیری قرار داده که پیامدهای آن قابل پیش‌بینی نیست.

الصباغ همچنین تاکید کرد: سوریه از حق روسیه در دفاع از خود و حفظ امنیت ملی‌اش در برابر سیاست‌های خصمانه غرب حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

786723

سازمان آگهی های پرسون