اوحدی:

تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم ایران هستند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم «گرامی‌داشت روز نخبه و تجلیل از نخبگان برتر شاهد و ایثارگر سراسر کشور» که امروز دوشنبه ۹ مهرماه به صورت وبیناری با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد برگزار شد، گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند که باید قدر آن‌ها را دانست.

تصویر تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم ایران هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم گرامی‌داشت روز نخبه و تجلیل از نخبگان برتر شاهد و ایثارگر سراسر کشور امروز دوشنبه نهم مهرماه، با حضور مهندس سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد و جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر به صورت وبیناری برگزار شد.

مهندس سعید اوحدی، در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهید جبهه مقاومت لبنان شهید «سید حسن‌ نصر الله» و خیر مقدم به نخبگان شاهد و ایثارگر در این مراسم، گفت: خون پاک شهدای مظلوم مقاومت لبنان برکات فروانی برای تحقق اهداف محور مقاومت و احیای دین به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور خطاب به نخبگان شاهد و ایثارگر در این مراسم گفت: خدا توفیق دهد تا قدر شما را بدانیم و اگر قدر شما را بدانیم به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کردیم و در غیر این صورت در ماموریت‌مان موفق نخواهیم بود.

مهندس اوحدی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به خانواده شهدا و ایثارگران، گفت: پیامبر اکرم (ص) به موضوع علم در عصر جاهلیت تاکید داشتند و می‌فرمایند که «أنَا مَدینَهُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها، فَمَن أرادَ العِلمَ فَلیَأتِ البابَ»؛ من شهر دانش هستم و علی، دروازه آن است.

معاون رئیس جمهور درخصوص خواسته‌های نخبگان شاهد و ایثارگر برای اصلاح قوانین مربوط به ایثارگران بر ایجاد کارگروه‌ها تاکید کرد و گفت: باید اصلاح قوانین انجام شود زیرا تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند که باید قدر آن‌ها را دانست و از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهید سید حسن نصرالله و دیگر شهدای محور مقاومت گفت: جامعه نخبگان شاهد و ایثارگر ظرفیتی متفاوت برای متعالی کردن اهداف کشور است. جامعه نخبگان باید پیشران در جامعه باشند و این نهاد مقدس را به نهادی «دانا محور» تبدیل کنند.

سردار یعقوب سلیمانی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور، اظهارکرد: باید نگاه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت و هم‌افزایی ایجاد کرد. همچنین باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود با محور توجه به نگاه شهدا برای وحدت و همدلی تلاش کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در تحقق اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح‌کرد: این بستر در جهت تعالی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فرهنگ، اعتقاد و انگیزه وجود دارد.

سردار سلیمانی با تاکید بر تقویت کارگروه‌های شاهد و ایثارگر، خاطرنشان‌کرد: نخبگان شاهد و ایثارگر بازوان توانمند بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و ما نیاز به این مودت، وحدت و همدلی داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز نخبه و تجلیل از نخبگان برتر شاهد و ایثارگر سراسر کشور گفت: یاد و خاطره تمام شهیدان، به خصوص شهید مقاومت، سید حسن نصرالله و یارانش را که همواره آرزوی شهادت در دل داشتند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: در حال حاضر فضای عمومی کشور و جهان اسلام به گونه‌ای است که همه ما تحت تاثیر این شرایط بوده و تاسف می‌خوریم که چرا در زمان ما یعنی قرن ۲۱ چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد که تمام مظاهر تمدن، جهت خیانت و جنایت در جبهه استکبار قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با ذکر حدیثی از رسول اکرم(ص) که فرمودند: دنیا گرگی خواهد شد که در حال دریدن است و اگر شما جلوی او را نگیرید، این گرگ‌ شما را میدرد، یادآور شد: باعث تأسف است کسانی که همواره ادعای حقوق بشر دارند، بعد از شهادت سید حسن نصرالله اعلام می‌کنند که حالا عدالت اجرا شد، در حالی که تمام جنگ‌های جهانی اول، دوم و حتی جنگ‌هایی که امروز در حال وقوع است در ذیل مبانی همین دموکراسی غربی رخ داده است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که سردمداران دموکراسی غربی، نه تنها به دنبال جلوگیری از نسل‌کشی نیستند، بلکه بر آتش جنگ نیز می‌دمند که جای بسیار تاسف دارد.

وی ضمن تبریک روز نخبه به نخبگان شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: در جمع شما نخبگان باید عرض کنم که انسان اگر در شرایط سخت امروزی قرار گیرد و اگر بداند که هیچ پناهگاهی جز خدا ندارد، در مسیر پیشرفت و تعالی خود بسیار می‌تواند تاثیر گذار باشد.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم خاطرنشان کرد: برای اتفاقاتی که امروز برای مسلمانان جهان می‌افتد، جز توکل به خداوند چاره دیگری وجود ندارد و شما نخبگان و چهره‌هایی که نسبت تاثیر شما در مقایسه با افراد معمولی به دلیل ظرفیت نخبگی که از آن بهره‌مند بوده و نوآوری و خلاقیت دارید، بیشتر است، می‌توانید در مجموعه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید به این اصل اساسی توجه کنید.

وی اضافه کرد: به دلیل وقفه‌ای که طی چند سال اخیر در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شد، مشکلاتی بروز پیدا کرد اما به زودی با عزم و تلاش مهندس اوحدی برطرف خواهد شد، لذا اگر حتی در بطن مشکلات هم هستیم این انگیزه الهی بودن و برای خدا کار کردن بر اساس ایدئولوژی که داریم، منشا اثر و خدمت خواهد بود، زیرا ما اعتقاد داریم انسان اگر برای رضای خدا کار کند، انگیزه او بیشتر و خدماتش جاودانه و ارزش کار انسان چندبرابر خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم در خاتمه تاکید کرد: شما نخبگان عزیز که پیوندی هم با شهدا دارید، آگاه هستید که در این راه چه کسانی از جان خود مایه گذاشتند، امیدوارم موفقیت در استمرار و سخت کوشی داشته باشید.

در پایان این نشست از نخبگان شاهد و ایثارگر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا

786696

سازمان آگهی های پرسون