اهدا تندیس قهرمان افسانه‌ای روسیه به زوج ایرانی

تندیس قهرمان افسانه‌ای موراویوف آمورسکی تندیس ویژه هیات داوران جشنواره بود که به سازندگان «ایستاده با گرگ» تعلق گرفت.

تصویر اهدا تندیس قهرمان افسانه‌ای روسیه به زوج ایرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم مستند «ایستاده با گرگ» به کارگردانی مریم خدیوی و سعید نبی تندیس موراویوف آمورسکی قهرمان فداکار افسانه‌ای روسیه را به دلیل رویکرد این اثر در نمایش وجدان‌های بیدار، ایمان به زندگی و تجلی زیبایی دریافت کردند.

موراویوف آمورسکی دولتمرد برجسته و قهرمان فداکار روسی قرن نوزدهم و بنیانگذار شهرهای بزرگ خاور دور بوده است و عمده دستاوردهای وی به حل مشکلات ژئوپلیتیکی روسیه در دوره خود مربوط می‌شود.

بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و بلند عامه‌پسند بایکال روسیه با موضوع «مردم و محیط زیست» از ۱۷ تا ۲۷ سپتامبر در روسیه برگزار شد.

۲۴ فیلم از سراسر دنیا به بخش داوری نهایی این جشنواره سینمایی راه یافتند که این میان هشت فیلم مستند، پنج فیلم علمی عامه پسند، سه فیلم بلند و هشت فیلم انیمیشن برای دریافت جایزه بزرگ جشنواره، تندیس فوک و تندیس موراویف آمورسکی و دیپلم افتخار جشنواره در برخی سینماهای روسیه اکران و به رقابت نهایی پرداختند.

در این جشنواره که با پشتیبانی وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه و صندوق نهادهای فرهنگی ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، آثاری از ایران، آلمان، رومانی، کره جنوبی، انگلستان، پرتغال، کانادا و ... در بخش اصلی حضور داشتند.

منبع: ایسنا

786185

سازمان آگهی های پرسون