خبر مهم از قیمت سکه در پاییز

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: این روزها قیمت جهانی طلا با افزایش همراه بوده است.
تصویر خبر مهم از قیمت سکه در پاییز

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق تحلیل محمد کشتی‌آرای از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا، رکوردشکنی اونس جهانی طلا، بهای سکه و طلا در بازار داخل را تحت تاثیر قرار داده است؛ این درحالیست که نرخ ارز نوسان چندانی طی یک هفته اخیر نداشت.

وی افزود: هر اونس جهانی طلا با ۴۵ دلار افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته، در پایان هفته‌ عدد ٢۶۶٩ دلار را ثبت کرد. این درحالیست که بهای اونس نقره و اونس پلاتین نیز این هفته روندی صعودی داشته است.

کشتی‌آرای با بیان اینکه رکوردشکنی اونس جهانی طلا سبب شد علیرغم قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نیز روندی صعودی داشته و به بیشترین بهای خود برسد، گفت: افزایش قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی سبب شد که قیمت انواع قطعات سکه‌ و با نیز در طول یک هفته اخیر با افزایش همراه باشد؛ بطوریکه هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ۵٠٠ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته، ۴۶ میلیون تومان را رد و بهای ۴۶ میلیون و ١٠٠ هزار تومان را ثبت کرد. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز با ١.۵ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته به ۴٠ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسید.

این کارشناس بازار سکه و طلا ادامه داد: نیم سکه نیز با ۵٠٠ هزار تومان افزایش قیمت بهای ٢۵ میلیون تومان را ثبت کرد؛ ربع سکه هم در آخرین معاملات پایانی هفته ١۶ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد که نسبت به ابتدای هفته ۵٠٠ هزار تومان رشد قیمت داشته است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٣٠٠ هزار تومانی هفت میلیون و ٧٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین تغییرات بهای طلا در بازار داخلی گفت: هر مثقال طلای آب شده با ۵٠٠ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته به ١۶ میلیون و ٩۵٠ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ١١۵ هزار تومان افزایش قیمت سه میلیون و ٩١٢ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای افزود: حباب سکه نیز ۴٠٠ هزار تومان افزایش داشته است. براساس آخرین معاملات روز گذشته سکه در بازار، هر قطعه سکه در حال حاضر هفت میلیون و ٩٠٠ هزار تومان دارای حباب است.

این کارشناس بازار سکه و طلا تصریح کرد: بیشترین تغییرات و افزایش قیمت‌ها در بازار بخاطر افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی بوده و این در حالیست که در طول هفته، نوسان چندانی را در نرخ ارز شاهد نبودیم.

منبع: ایسنا

786104

سازمان آگهی های پرسون