ساعات تعطیلی مدارس و ازدحام جمعیت در مقابل درب مدارس

توصیه های رئیس پلیس راهور درخصوص ازدحام سرویس ها در مقابل درب مدارس

سرهنگ سید علی آسیایی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قزوین در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، توصیه هایی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی به مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان ارائه کرد.
تصویر توصیه های رئیس پلیس راهور درخصوص ازدحام سرویس ها در مقابل درب مدارس

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ سرهنگ سید علی آسیایی به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث ترافیکی مرتبط با این روزها گفت: اصلی ترین موضوع برای سهولت تردد ها در محدوده مراکز آموزشی، توجه به توصیه های پلیس و رعایت قانون است.

وی افزود: مدیران مدارس می بایست نسبت به برگزاری جلسه آموزشی با رانندگان سرویس مدارس در خصوص رعایت قوانین و مقررات رانندگی به خصوص در ساعات تعطیلی مدارس و ازدحام جمعیت در مقابل درب مدارس و آموزشگاه ها اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور استان افزود: همچنین در راستای ارتقاء ایمنی تردد ها در ساعات پایانی فعالیت مدارس مقاطع ابتدایی، یک نفر از کارکنان مراکز آموزشی به جهت نظارت بر تردد دانش آموزان از عرض خیابان مشخص و بر عبور و مرور دانش آموزان در زمان تعطیلی و شروع به کار مدارس در محدوده این مراکز آموزشی نظارت داشته باشد.
این مقام انتظامی با اشاره به نظارت مسئولان مدارس بر عملکرد رانندگان سرویس دانش آموزان خاطر نشان کرد: در صورت عدم امکان پارک خودرو ها و سرویس مدارس در بیرون از مراکز آموزشی، به جهت کاهش بار ترافیکی و سهولت تردد شهروندان در این محدوده ها، از محوطه داخلی مدارس برای پیاده و سوار کردن دانش آموزان استفاده شود.
سرهنگ آسیایی با ضرروری دانشتن توجه به توصیه های پلیس اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات و توجه به توصیه و نکات پیشگیرانه پلیس و همکاری والدین و دانش آموزان با پلیس راهور می تواند در پیشگیری از گره های ترافیکی تاثیرگذار بوده و انضباط ترافیکی پایدار را به دنبال خواهد داشت.

776010

مطالب مرتبط

سازمان آگهی های پرسون