اصفهان در دو منطقه ویک شهردر وضعیت قرمز است

هوای کلانشهر اصفهان در دومنطقه و یک شهر در وضعیت قرمز است.
تصویر اصفهان در دو منطقه ویک شهردر وضعیت قرمز است

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۹۲ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه قهجاورستان با ۱۷۳ و شهر‌های کاشان با ۱۶۸ و سگزی ۱۷۸ AQI ناسالم برای عموم، اما در ایستگاه‌های ۲۵ آبان و احمدآباد با ۱۱۴، انقلاب ۱۱۹ و شهر خمینی شهر با ۱۰۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس وبه رنگ نارنجی است.

شاخص هوا همچنین پارک زمزم با ۸۵، خرازی ۹۶، دانشگاه صنعتی ۸۹، رودکی ۹۲، رهنان ۹۳، زینبیه ۸۱، سپاهان شهر ۷۲، فرشادی ۶۷، فیض ۸۱، کاوه ۹۴، کردآباد ۹۵، میرزا طاهر ۸۹، نجف آباد با ۵۸، ولدان ۸۷ همچنین شهر‌های مبارکه با ۶۱ وشاهین شهر ۸۵ AQI در وضعیت قابل قبول است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان تا پایان هفته در مناطق شرق و مرکز اصفهان، کماکان وزش باد به نسبت شدید و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع: هواشناسی

775987

سازمان آگهی های پرسون