توقف ناگهانی دو سریال کمدی در تلویزیون

تلویزیون اخیرا هم دو سریال «بدل» و «دربندون» که اتفاقا برای پخش از شبکه سه سیما تدارک دیده شده بودند، روی آنتن برد، اما به دلایلی پخش آن‌ها نیمه‌کاره رها شد.
تصویر توقف ناگهانی دو سریال کمدی در تلویزیون

به گزارش سایت خبری پرسون، مدتی است ساخت گونه کمدی و طنز در تلویزیون با کاهشی قابل ملموس روبه‌روست و هر از گاهی هم که سریال‌هایی تولید و پخش شدند، همچون سال‌های دور، با اقبال روبرو نبودند و همین اندک سریال‌هایی هم که تولید می‌شوند با مشکلاتی از قبیل کمبود کیفیت مواجه‌اند.

با این حال تلویزیون غیر از سریال‌های مناسبتی همچون «زیرخاکی» و «نون خ»، در یکی دو سال گذشته سریال‌هایی، چون «چرخ گردون»، «پلاک ۱۳»، «چشم‌بندی» و... را ساخت؛ سریال‌هایی که با اقبال مواجه نشدند و حتی واکنش‌های نه چندان مثبتی به آن‌ها صورت گرفت.

«بدل» به کارگردانی علی مسعودی ساخته شد. او پیش از این «نوروز رنگی» را برای نوروز ساخته بود. این سریال با داستان زندگی افراد ساکن در یک محله و خانواده‌ای با نام شخصیت اصلی رضا عطاران، به شبکه سه آمد، اما تنها سه قسمت این سریال روی آنتن رفت و شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش باعث شد تا این سریال همچون دیگر برنامه‌ها و مجموعه‌های طنز تلویزیون چند روزی جایِ خودش را به مستند‌ها و برنامه‌های مربوط به شهدای خدمت داد.

با این وجود، در ادامه خبری از پخش سریال بدل نشد و با اینکه از سوی عوامل تاکید شد این مجموعه ادامه خواهد داشت، این اتفاق نیفتاد و در ادامه اینگونه عنوان شد که تلاقی ساعت پخش سریال با مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴ در شبکه سه سیما و در پیش بودن ماه‌های محرم و صفر، ادامه پخش این مجموعه تلویزیونی را به زمانی مناسب در ماه‌های آینده موکول کرد.

هر چند کارگردان توضیح داد که «تن‌ها به علت اینکه سریال ما از یک نظم در پخش بهره ببرد این اتفاق افتاد که خوشایند ما هم هست و تصمیم‌گیری درباره پخش برعهده مدیران تلویزیون خواهد بود که فکر می‌کنم شاهد پخش سریال «بدل» در فصل پاییز باشیم.»

رئیس مرکز سیمافیلم پیش‌تر در گفت‌وگویی با تایید اینکه یکی دو سال اخیر سریال‌های طنز در تلویزیون کم شده‌اند، درباره‌ی ماجرای «بدل» این چنین گفته بود: «حاشیه حذف «بدل» از کنداکتور پخش به دوره‌ای باز می‌گردد که اتفاق دلخراشی برای رئیس جمهور افتاد و ایشان به شهادت رسیدند و کشور پنج روز عزای عمومی بود. به همین دلیل نشد که سریال پخش شود. از ابتدا سریال «بدل» را طوری در کنداکتور گذاشتیم که تا قبل از جام ملت‌ها به پایان برسد، اما یک هفته به دلیل عزای عمومی پخش نشد. هفته دوم هم به دلیل اینکه طنز جدی بود به احترام بازماندگان به پخش نرسید. هفته سوم هم به ۱۴ـ ۱۵ خرداد خورد و در نهایت با مذاکره‌ای که با مدیر شبکه داشتیم، به دلیل نامنظمی در پخش فوتبال‌ها، سریال «بدل» برای پخش به زمان دیگری موکول شد.

نقویان همچنین گفت: خبر‌هایی که مبنی بر نداشتن کیفیت کار منتشر شد و حتی برخی رسانه‌های رسمی هم به آن دامن زدند، اخباری بود که هیچ منبعی نداشت. در مورد طنز‌های جدید هم حتما اینطور نیست که بگویم با مخاطب ارتباط برقرار کند، حتی در مورد سریال‌های موفق مثل «پایتخت» هم که ساخته شد کسی به فکر نبود که فصل‌های دیگر آن ادامه‌دار باشد و یا حتی سریال‌های ۹۰ قسمتی مدیری هم زمان می‌بُرد تا مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.»

با این حال شبکه سه سیما «دربندون» را به طور ناگهانی جایگزین سریال «بدل» و روانه آنتن کرد، اما بعد از پخش حدود ۱۸ قسمت پایان این سریال را اعلام کرد، در حالی که به این سریال با وجود بهره گرفتن از بازیگران مطرح طنز به کیفیت پایین آن نقد‌هایی وارد شد و ادامه آن بعد از ایام محرم و صفر به پخش نرسید و این شب‌ها سریال «غریبه» از این شبکه پخش می‌شود.

منبع: نمناک

765552

سازمان آگهی های پرسون