اشتباه سهوی یک جایگاه سوخت در شهرضا ۶۰ دستگاه خودروی سواری را زمینگیرکرد

اشتباه سهوی یک جایگاه سوخت در شهرضا سبب شد تا نزدیک به ۶۰ دستگاه خودروی سواری که به جای بنزین، گازوییل در باک اتومبیل‌های خود تخلیه کرده بودند، زمینگیر شوند.
تصویر اشتباه سهوی یک جایگاه سوخت در شهرضا ۶۰ دستگاه خودروی سواری را زمینگیرکرد

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان روز چهارشنبه در باره این حادثه توضیح داد: این اتفاق دیشب در یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت شهرضا در محور اصفهان - شیراز رخ داد و سهل‌انگاری عوامل جایگاه باعث شد تا محموله گازوییل بر اثر بی‌توجهی در مخزن بنزین تخلیه شود.

عبدالله گیتی‌منش افزود: بررسی اولیه نشان می‌دهد که عوامل جایگاه متوجه این اشتباه نشده و همه محموله گازوییل در مخزن بنزین تخلیه شده است.

وی ادامه داد: این کار سبب تحویل سوخت گازوییل به جای بنزین به خودروهای سبکی که به این جایگاه مراجعه کرده بودند، شد.

گیتی‌منش با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ دستگاه خودرو در این جایگاه به جای بنزین، گازوییل دریافت کردند، خاطرنشان کرد: این خودروها دچار مشکل شدند و برخی از آنها نیز در راه ماندند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد قانونی با عوامل این سهل‌انگاری در جایگاه سوخت مذکور صورت می‌گیرد، اضافه کرد: طبق آخرین گزارش دریافتی، جایگاهداری که این اشتباه در آن اتفاق افتاده، تقبل کرده است تا با هزینه خود، خودروهایی را که بدلیل این حادثه دچار مشکل شدند، منتقل و برای تعمیر آنها اقدام کند.

گیتی‌منش در باره اینکه ورود گازوییل به باک خودروهای بنزین‌سوز چه مشکلی ایجاد می‌کند، توضیح داد: شاخص نقطه اشتعال(فلش پوینت) برای بنزین، آزاد است زیرا این سوخت در حالت عادی نیز احتمال اشتعال دارد و حالت احتراق موتور خودروهای سبک با این شاخص تنظیم شده است.

وی افزود: اما گازوییل برای موتور خودروهای سنگین که نیاز به نقطه اشتعال پایین ندارد، تعریف شده است بنابراین اگر گازوییل وارد باک خودروهای بنزین‌سوز شود سبب ایجاد مشکل در موتور خواهد شد.

شهرضا در ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا

765222

سازمان آگهی های پرسون