اعلام همبستگی دولت عراق با لبنان

دولت عراق ضمن محکوم کردن جنایت انفجار پیجرها در لبنان، همبستگی خود را با این کشور اعلام کرد.

تصویر اعلام همبستگی دولت عراق با لبنان

به گزارش سایت خبری پرسون، دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تحولات امنیتی خطرناک در لبنان و حمله سایبری اسرائیل را که منجر به زخمی شدن تعداد کثیری از غیرنظامیان و شهادت برخی از آن‌ها شد، دنبال می‌کنیم. این حوادث و تهدیدات و تجاوزات دیگر رژیم غاصب صهیونیستی و تهدید به جنگ گسترده علیه لبنان اموری است که مداخله بین‌المللی فوری برای ممانعت از گسترش جنگ را می‌طلبد؛ جنگی که ساکنان نوار غزه و غیرنظامیان در کرانه باختری و جنوب لبنان را هدف قرار داده بدون اینکه کسی ارتش این رژیم را از اجرای طرح‌های خود برای توسطه‌طلبی و اشغالی اراضی بیشتر بازدارد.

بعد از ظهر سه‌شنبه بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم به نام پیجر در لبنان ۱۲ تن شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسؤول این حمله اعلام و تاکید کرد دشمن بهای این تجاوز جنایتکارانه را قطعا خواهد داد. در این انفجارها «مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان نیز جراحت‌های اندکی برداشت.

در این راستا «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق دستور اعزام تیم‌ها و تجهیزات پزشکی به لبنان برای کمک به معالجه مجروحان را داد. همچنین به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی عراق دستور داد از مجروحان لبنانی استقبال کنند.

طبق گزارش سومریه‌نیوز، سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرد نخستین هواپیمای عراقی حامل دارو و کادر پزشکی صبح امروز (چهارشنبه) وارد بیروت شد.

«صالح الحسناوی»، وزیر بهداشت عراق گفت که با «فراس الابیض»، همتای لبنانی خود درباره نیازهای بیمارستان‌های لبنان به تجهیزات پزشکی گفت‌وگوی تلفنی کرده است.

همچنین قرار است الحشد الشعبی یک محموله شامل ۴۰ تن مواد و تجهیزات پزشکی را برای لبنان بفرستد.

منبع: ایسنا

765203

سازمان آگهی های پرسون