واکنش دولت لبنان به انفجار پیجرها

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان ضمن محکوم کردن انفجار دستگاه‌های ارتباطی در این کشور، از سازمان ملل خواست، مسوولیت خود را در قبال این حادثه برعهده بگیرد.

تصویر واکنش دولت لبنان به انفجار پیجرها

به گزارش سایت خبری پرسون، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان با برگزاری جلسه کابینه درباره وضعیت انفجار دستگاه‌های ارتباطی پبجر، رژیم صهیونیستی را مسوول این حادثه دانسته و آن را متجاوزانه خواند.

او پس از وقوع این حادثه با سرویس‌های امنیتی گفت‌وگو کرد.

«زیاد مکاری» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان نیز اعلام کرد دولت تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان را که نقض حاکمیت این کشور است، محکوم می‌کند.

کمی پیشتر رسانه‌ها گزارش کردند ده‌ها لبنانی بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» که حامل آن‌ها بودند، زخمی شدند.

به نقل از سایت خبری المیادین، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان از سازمان ملل خواست مسئولیت‌ خود را در قبال این تجاوز به عهده بگیرد و اعلام کرد بیروت بلافاصله پس از این حادثه با کشورهای ذیربط و سازمان ملل تماس گرفت تا مسئولیت آنها را گوشزد کند.

«فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان هم در نشست خبری پیرامون جزئیات این حادثه اعلام کرد تاکنون دستکم ۹ نفر از جمله یک دختربچه شهید و حدود ۲۷۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال بیش از ۲۰۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی با بیان اینکه این حادثه یک قتل‌عام واقعی است، گفت اکثر زخمی‌ها از ناحیه دست و صورت جراحت برداشته‌اند و از تمامی بیمارستان‌های لبنان خواست تمامی زخمی‌ها را پذیرش کنند.

الابیض گفت بیش از ۱۰۰ بیمارستان زخمی‌ها را پذیرش کردند و بیش از ۱۵۰ واحد خون ارائه شد.

منبع: ایسنا

765093

سازمان آگهی های پرسون