رئیس سازمان بورس:

بازار عرضه و تقاضا باید نظام طبیعی خود را طی کند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید براینکه با قیمت گذاری دستوری مخالفیم، گفت: بازار عرضه و تقاضا باید نظام طبیعی خود را طی کند در غیر اینصورت بازار دستکاری می شود.

تصویر بازار عرضه و تقاضا باید نظام طبیعی خود را طی کند

به گزارش سایت خبری پرسون، «حجت الله صیدی» امروز (سه شنبه) در حاشیه آیین تکریم و معارفه خود در جمع خبرنگاران افزود: با رایزنی با وزارتخانه های مربوطه همچون صمت، جهاد کشاورزی و نفت درباره قیمت گذاری های تولید مثل نفت خام، خوراک پتروشیمی ها و چه کالاهایی که در بازار ارایه می شود کم کم میتوان از فضای نرخ گذاری دستوری که وزارت اقتصاد در بلندمدت ضربه های زیادی از آن خورد، خارج شویم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره لایحه بودجه اظهار داشت: تلاش کردیم در بحث تدوین لایحه بودجه در کمیته ای که در وزارت اقتصاد و دارایی است، شرکت فعال داشته باشیم که البته در این خصوص با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز هماهنگی هایی صورت گرفته است.

وی این موارد را مستقیم در بازار سرمایه تاثیرگذار دانست و گفت: تلاش داریم عواملی که در بازار سرمایه تاثیرگذار است به نفع بازار سرمایه و اقتصاد کشور باشد.

وی درباره موفقیت مارکت کپ ها افزود: اکنون بنگاه های فعال پذیرفته شده در بورس و بنگاه های کوچک و متوسط ما که در بورس هستند بالای ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال فروش دارند، از سوی دیگر بنگاه‌هایی داریم که هنوز وارد بورس نشده اند اما بنگاه‌های موفقی در گاز، نفت و پتروشیمی هستند و اگر ما تلاش کنیم ریسک بازار را کاهش دهیم کارایی بازار افزایش می یابد و خود به خود علاقه خرید و فروش در بازار بالا می رود و سهام ها به قیمت واقعی خود می رسد.

صیدی این مهم را یک روند آرام و زمانبر دانست و اظهار داشت: با کمی صبر و تحمل این مهم درباره مارکت کپ ها اجرا می شود.

وی درباره نشر عملیات بورس گفت: درباره انتشار اطلاعات تمامی مفاد قانون را با ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم تا شفافیت افزایش پیدا کند، وظیفه ما این است که متخلفان را دنبال کنیم تا از این اتفاقات نیفتد.

وی اظهار داشت: تلاش داریم منافعی که بدون قاعده خارج شده را به سازمان باز گردانیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه به عنوان ویترین اقتصاد باید شفاف، با تسهیل تشکیل سرمایه و اطلاعات دقیق باشد، گفت: وضعیت اداره شرکت ها در بورس باید استانداردهای لازم را داشته باشد، انتشار اطلاعات قابل اتکا و به موقع را پیگیری می کنیم و جلوی عدم قطعیت و تصمیم گیری های خلق الساعه را خواهیم گرفت.

وی درباره شورای عالی بورس افزود: این شورا اعتبار قانونی دارد و سعی داریم مصوباتش را برای توسعه بازار اجرایی کنیم.

وی با اشاره به کارگروه ویژه سهام عدالت گفت: نتیجه این کارگروه بزودی اعلام می شود.

صیدی درباره واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا ادامه داد: هر زمان دولت بنا به عرضه داشت ما فضا را برای عرضه بلوکی سهام آماده خواهیم کرد و خریداران را از نظر شرایطی که بورس دارد ارزیابی می کنیم و کمک خواهیم کرد که این کار انجام شود.

وی گفت: معتقدیم هر چقدر سهامداران شرکت های بزرگ پراکنده تر و حرفه ای تر باشند کارایی بهتری خواهند داشت و تلاش ما تسهیل این مسیر با رعایت ضوابط قانونی بورس است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اثرگذاری نرخ سود بانکی در بازار سرمایه گفت: سعی داریم نرخ سود بانکی در بازار سرمایه را مدیریت کنیم هرچند که ما نرخ سود بانکی را تعیین نمی کنیم اما هماهنگی بین بازار پول و بازار سرمایه از جمله سیاستگذاری های این بخش است.

منبع: ایرنا

765047

سازمان آگهی های پرسون