مناسبت 17 ربیع الاول و تاریخ هفدهم ماه ربیع الاول

17 ربیع الاول یکی از مهم‌ترین و شادترین روزهای سال برای مسلمانان است. این روز به دلیل دو مناسبت بزرگ بسیار با اهمیت است که در این مطلب توضیح داده ایم.
تصویر مناسبت 17 ربیع الاول و تاریخ هفدهم ماه ربیع الاول

به گزارش سایت خبری پرسون، ماه ربیع الاول بین شیعیان از ماههای بسیار پربرکت و پرخاطره است که مناسبت های مذهبی خاص و مهمی در آن قرار دارد. در این ماه میلاد مبارک حضرت ختمی مرتبت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله)، میلاد حضرت صادق(علیه السلام) همچنین آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه (ارواحنا فداه) همزمان با شهادتِ پدر بزرگوارش و هجرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) قرار دارد بنابراین سزاوار است شیعیان این ماه را ارج نهند و گرامی بدارند. در ادامه این بخش ضمن تبریک ماه ربیع الاول به شما خواهیم گفت که 17 ربیع الاول چندم است و چه مناسباتی دارد؟

17 ربیع الاول چه مناسبتی است؟

در پاسخ به این سوال که 17 ربیع الاول مربوط به چه مناسبتی است؟ باید بگوییم 17 ربیع الاول مصادف با دو مناسبت است:

ولادت آخرین پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)

حضرت محمد بن عبدالله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، مشهور به محمد امین، آخرین پیامبر الهی بنابر قول مشهور، در فجر روز جمعه 17 ربیع الاول سال عام‌الفیل برابر با سال 570 میلادی در شهر مکه به دنیا آمد.

امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب شیعه و امام ششم شیعیان

امام صادق (علیه‌السّلام) فرزند امام باقر (علیه‌السّلام)، ششمین امام شیعیان و رئیس مذهب شیعه 17 ربیع الاول در شهر مدینه به دنیا آمد. عموم مورخان سال ولادت ایشان را سال 83 هجری ذکر کرده‌اند.

اعمال 17 ربیع الاول

اعمال سفارش شده در شب و روز هفدهم ربیع الاول عبارتند از:

  • غسل
  • روزه
  • صدقه
  • زیارت پیامبر اکرم (ص) از دور و نزدیک
  • زیارت حضرت علی(ع)
  • دو رکعت نماز
  • تکریم، تعظیم و بزرگداشت این روز

آغاز هفته وحدت در تقویم سال 1403 چه روزی است؟

هفته وحدت به فاصله میان 12 ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا 17 ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، می گویند. تاریخ دقیق آغاز هفته وحدت در تقویم شمسی برابر با روز دوشنبه 26 شهریور سال 1403 است.

تاریخ 17 ربیع الاول 1403 چه روزی است؟

17 ربیع الاول امسال روز شنبه 31 شهریور سال 1403 می باشد.

منبع: نمناک

764995

سازمان آگهی های پرسون