جزئیات گفت‌و‌گوی مهم بایدن با ترامپ

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور با او درباره دومین سوء قصد نافرجام علیه وی گفت وگو کرده است.
تصویر جزئیات گفت‌و‌گوی مهم بایدن با ترامپ

به گزارش سایت خبری پرسون، در بیانیه کاخ سفید با اشاره به اینکه روسای جمهور کنونی و سابق ایالات متحده در این تماس تلفنی گفت وگویی صمیمانه داشته‌اند، آمده است: ترامپ از بایدن به خاطر این تماس تلفنی تشکر کرد.

رئیس جمهور آمریکا پیش تر نیز در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با تمجید از عملکرد سرویس مخفی ایالات متحده در مدیریت سوء قصد علیه ترامپ، نوشت: از اینکه رئیس جمهور سابق آمریکا آسیبی ندیده خیالم راحت شده است.

بایدن همچنین در جریان سخنرانی خود در فیلادلفیا با بیان اینکه ما در آمریکا اختلافات خود را نه با تفنگ بلکه در صندوق‌های رأی و به صورت مسالمت‌آمیز حل می‌کنیم، تاکید کرد: آمریکا بارها از تراژدی گلوله عوامل ترور آسیب دیده است چرا که ترور راه حل نیست بلکه کشور را دچار تفرقه می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که تمام منابع را برای حفظ امنیت ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری در اختیار سرویس مخفی قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ترامپ روز یکشنبه در باشگاه گلف در وست پالم بیچ فلوریدا هدف آنچه اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) آن را یک سوء قصد به قتل توصیف کرد، قرار گرفت.

مقامات پلیس در فلوریدا به خبرنگاران گفتند که مظنونی را که توسط ماموران سرویس مخفی آمریکا با یک تفنگ تهاجمی به سبک کلاشنیکف در خارج از باشگاه گلف ترامپ مشاهده شده بود، دستگیر کردند.

نیویورک تایمز و فاکس نیوز به نقل از مقامات ناشناس پلیس گزارش دادند که فرد مظنون به نام رایان وسلی روث، ۵۸ ساله، اهل هاوایی شناسایی و بازداشت شده است.

روث قبلاً به نیویورک تایمز گفته بود که بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرده تا مردم را به جنگیدن برای این کشور تشویق کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) در حالی روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه برابر با ۱۵ سپتامبر برای دومین بار مورد سوء قصد قرار گرفت که ۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ نیز هنگام سخنرانی انتخاباتی خود در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفته و مجروح شده بود. ترامپ از تیراندازی اول جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

منبع: ایرنا

764955

سازمان آگهی های پرسون