زمان بازی فوتبال استقلال - الغرافه قطر در لیگ نخبگان آسیا

استقلال در اولین بازی خود در لیگ نخبگان قهرمانان آسیا میزبان الغرافه قطر است.
تصویر زمان بازی فوتبال استقلال - الغرافه قطر در لیگ نخبگان آسیا

به گزارش سایت خبری پرسون، دوشنبه ۲۶ شهریور روز تاریخی‌ای در فوتبال آسیا خواهد بود و نسخه جدیدی از مسابقات فوتبال باشگاهی قاره آسیا تحت عنوان لیگ قهرمانان نخبگان آسیا یا همان لیگ نخبگان آسیا آغاز می‌شود. استقلال که از جمله تیم‌های مطرح و پرافتخار قاره به شمار می‌رود، پس از آنکه ۲ دوره متوالی مجوز حضور در مسابقات آسیایی را کسب نکرد، در اولین گام میزبان الغرافه قطر است. این مسابقه از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز خواهد شد.

استقلال در این بازی از بزرگ‌ترین سلاح خود یعنی حمایت تماشاگران به صورت بسیار محدود و اندک بهره خواهد برد. بحث عجیب و تاثربرانگیز این روز‌های فوتبال ایران موضوع انتخاب ورزشگاه برای بازی‌های تیم ملی و نمایندگان ایران در آسیا است و در نهایت ورزشگاه شهدای شهر قدس با ظرفیتی نزدیک به یک‌دهم ورزشگاه آزادی میزبان دیدار‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس خواهد بود. استقلال در ۲ بازی که در لیگ میزبان بوده، خارج از تهران مجبور به پذیرایی از حریفان خود شده است. آخرین دیدار بین‌المللی‌ای که استقلال در تهران در ورزشگاهی به غیر از آزادی میزبانی کرده به مرحله پلی‌آف اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردد که آبی‌ها در ورزشگاه تختی موفق به کسب پیروزی برابر الفیصلی اردن و نفتچی ازبکستان شدند.

خاطرات خوب استقلال و نکونام از الغرافه
استقلال و الغرافه یک‌بار در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ با هم‌گروه بودند که استقلال در خانه با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و در زمین حریف به تساوی ۱-۱ دست یافت. جواد نکونام در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ سرمربی فولاد خوزستان بود و با این تیم در مرحله گروهی با الغرافه قطر همگروه شد که حاصل آن یک پیروزی یک بر صفر برای نماینده ایران و یک تساوی بدون گل بود. استقلال در تقابل‌های اخیر با نمایندگان قطر کارنامه درخشانی ندارد. استقلال در ۶ مصاف گذشته برابر قطری‌ها موفق به پیروزی نشده و در این ۶ بازی، ۳ مرتبه شکست خورده و هیچ‌وقت کلین‌شیت نکرده و در این مسابقات به طور متوسط ۲.۵ گل خورده داشته است.

الغرافه با خوسلو در تهران
در بازار تابستانه اخیر، بزرگ‌ترین نقل‌وانتقال فوتبال باشگاهی قطر از سوی تیم الغرافه اتفاق افتاد؛ جایی‌که این تیم خوسلو، مهاجم تیم رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا را که موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا و یورو ۲۰۲۴ شده بود را به خدمت گرفت. الغرافه با کسب رتبه سوم در فصل گذشته لیگ قطر به مرحله پلی‌آف راه یافت و با غلبه بر شباب‌الاهلی امارات به این مرحله رسیده است. استقلال هم در دوره قبل لیگ برتر، نایب‌قهرمان شد و سهمیه مستقیم مسابقات را کسب کرد. استقلال سابقه ۲ قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را دارد، ولی الغرافه به افتخار خاصی در آسیا دست نیافته است.

هر ۲ تیم شروع امیدوارکننده‌ای در رقابت‌های لیگ داخلی نداشته‌اند. استقلال از آخرین بازی در لیگ که با شکست برابر استقلال خوزستان همراه بود تا اولین بازی در آسیا روز‌های پرالتهابی را پشت سرگذاشت و کادرفنی این تیم تا آستانه برکناری هم رفت! الغرافه هم در ۴ هفته‌ای که از لیگ ستارگان قطر گذشته تنها ۵ امتیاز کسب کرده و در رده ششم جدول است.

منبع: فوتبال ۳۶۰

764812

سازمان آگهی های پرسون