جام حذفی فوتسال ۲۰۲۴

ایران_ونزوئلا/ جنگ اول در بخارا

تیم‌ملی فوتسال ایران در نخستین بازی‌ خود در جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان عصر امروز به‌مصاف ونزوئلا خواهد رفت.
تصویر ایران_ونزوئلا/ جنگ اول در بخارا

به گزارش سایت خبری پرسون، دور اول بازی‌های مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان (دهمین دوره مسابقات) امروز _دوشنبه بیست‌وششم شهریور_ به پایان می‌رسد و در یکی از جدال‌های تعیین‌کننده و مهم، تیم‌ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۶:۰۰ در شهر تاشکند ازبکستان مقابل تیم‌ملی فوتسال ونزوئلا صف‌آرایی خواهد کرد.

ملی‌پوشان فوتسال ایران که به‌زعم بسیاری از بازیکنان و مربیان مطرح دنیا جزء بهترین‌های فوتسال جهان محسوب می‌شوند، با انگیزه‌ای فراوان در تمرینات پا به توپ شده‌اند و برای اولین جدال مقابل ونزوئلا لحظه‌شماری می‌کنند. آن‌ها طبق آنچه دیده می‌شود در بهترین فرم خود قرار دارند و با آمادگی زیادی برای شروع رقابت‌ها نقشه می‌کشند

باقر محمدی، پس از گرفتن دستکش طلایی لیگ‌برتر و جام ملت‌های آسیا که رکورد کلین‌شیت را هم جابه‌جا کرد، برای دومین جام‌جهانی دوران حرفه‌ای و این بار در نقش مرد شماره یک، درون قفس توری ایستاده است. از علی‌اصفر حسن‌زاده کاپیتان پخته و باتجربه کشورمان گرفته تا حسین طیبی و سعید احمدعباسی به‌همراه سالار آقاپور و سایر نفرات همگی منتظر درخشیدن در جام‌جهانی هستند.

در آخرین به‌روزرسانی رنکینگ تیم‌های ملی فوتسال پیش از شروع رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان، تیم‌ملی فوتسال ایران با قرار گرفتن در رده چهارم دنیا، جایگاه خود را در سطح بین‌المللی میان تیم‌های بزرگ و صاحب‌سبک تثبیت کرده است.

جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان فرصت بزرگی برای تیم‌ملی فوتسال ایران است تا با درخشش و عملکرد مناسب، جایگاه خود را در فهرست برترین تیم‌های ملی دنیا ارتقا دهد و به‌دنبال کسب موفقیت‌های بزرگ‌تر باشد.

تیم‌ملی فوتسال ایران با این رتبه، به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی این دوره از مسابقات به حساب می‌آید و انتظار می‌رود که با نمایش‌های قدرتمند، همانند جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا شگفتی‌سازی کند. شاگردان وحید شمسایی بر اساس نظرسنجی هواداران علاقه‌مند به فوتسال، شانس قابل‌توجهی برای قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۲۴ دارا شده‌اند.

روز گذشته هم فیفا به‌منظور تجلیل از کشورهایی که توانسته‌اند به مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان صعود کنند، گواهینامه حضور با امضای جیانی اینفانتینو رئیس فیفا اهدا کرد. قبل از شروع تمرین تیم‌ملی فوتسال ایران در مجموعه یونیورسال، این گواهینامه توسط سابیو آنخل به کاپیتان ایران اهدا شد. علی‌اصغر حسن‌زاده به نمایندگی از ایران این گواهینامه را دریافت و بازوبندهای کاپیتانی را برای اهدا به موزه فیفا امضا کرد.

تیم ملی ایران در بازی نخست خود مقابل ونزوئلا با پیراهن، شورت و جوراب سفید به میدان خواهد رفت. ونزوئلا به‌دنبال دومین صعود در دومین حضور خود در جام‌جهانی است. تیمی که یکی از چهار نماینده آمریکای‌جنوبی در جام‌جهانی به‌شمار می‌رود. آن‌ها برای دومین دوره متوالی طعم حضور در بزرگ‌ترین رویداد فوتسال جهان را تجربه می‌کنند. ونزوئلا برای راهیابی به این دوره از مسابقات، دست به کار بزرگی زد و برای اولین‌بار رتبه سوم این مسابقات شد.

ونزوئلایی‌ها برای رسیدن به جمع چهار تیم پایانی کار دشواری پیش‌روی خود داشتند و به‌واسطه عملکرد بهتر در بازی رودررو نسبت به شیلی، مجوز صعود به نیمه‌نهایی را کسب کردند. ونزوئلا در جام‌جهانی ۲۰۲۱ موفق شد از گروه خود صعود کند. آن‌ها در اولین گام با نتیجه دو بر یک از سد لیتوانیِ میزبان گذشتند و در ادامه با یک گل کاستاریکا را شکست دادند. مصاف با قزاقستان نیز با حساب یک-یک خاتمه یافت.

نماینده آمریکای‌جنوبی در مرحله یک‌هشتم نهایی در رقابتی جذاب با نتیجه سه بر دو مغلوب مراکش شد و به کار خود پایان داد. آن‌ها حالا مهیای دومین حضور خود در جام‌جهانی و اولین مصاف با یک‌تیم آسیایی می‌شوند. شاگردان وحید شمسایی اگر در گروه خود صدرنشین شوند باید به مصاف تیم دوم گروه پنجم بروند که احتمالاً از بین پرتغال و مراکش که مدعیان آن گروه

هستند، تیم‌ملی فوتسال مراکش به عنوان تیم دوم صعود کند.

گر ایران در گروه ششم روی پله دوم بایستد، باید با تیم دوم گروه دوم مسابقه بدهد که می‌توان کرواسی یا تایلند را در نظر گرفت و در ادامه نیز به نسبت صعود به عنوان صدر نشین مسیر راحت‌تری را دارد و باتوجه به فواصل کوتاه زمانی بین بازی‌ها و خستگی و مصدومیت، صعود به عنوان تیم دوم کار شاگردان وحید شمسایی را راحت‌تر خواهد کرد.

تیم‌ملی فوتسال ایران همچنین جزو تیم‌هایی قرار دارد که پرگل‌ترین بازی‌ها را در تاریخ جام‌جهانی انجام داده و هفتمین بازی پرگل جام‌جهانی مربوط به دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی است که با برتری ۹ بر هشت به سود ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید. در هشتمین بازی پرگل هم تیم‌ملی فوتسال ایران حضور داشت و در جام‌جهانی ۱۹۹۲ هنگ‌کنگ با نتیجه ۱۰ بر شش از سد پاراگوئه عبور کرد.

کارلوس سانز که کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ونزوئلا در جام‌جهانی خواهد بود، در آخرین بازی مرحله انتخابی جام‌جهانی در منطقه آمریکای‌جنوبی کارت زردی گرفت که وی را دو اخطاره و محروم از بازی بعدی (مسابقه رسمی) تیمش کرده است. اولین بازی رسمی ونزوئلا بعد از مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۴ نیز همین مسابقه مقابل ایران است که سانز اجازه حضور در آن را نخواهد داشت.

منبع: پرسون

764791

سازمان آگهی های پرسون