مهدی سنایی:

وحدت و تسهیل تبادلات مردمی هدف پزشکیان از سفر به عراق بود

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: در کنار گفتمان «وفاق» برای داخل، پیشنهاد رئیس جمهور در سفر به عراق برای همکاری با کشورهای همسایه و منطقه، گفتمان همگرایی، وحدت و تسهیل تبادلات مردمی بود.

تصویر وحدت و تسهیل تبادلات مردمی هدف پزشکیان از سفر به عراق بود

به گزارش سایت خبری پرسون، «مهدی سنایی» معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با انتشار رشته پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: سفر ۲ روز و نیمه ‎دکتر پزشکیان به ‎عراق با برنامه‌های متعدد همراه بود و هواپیمای رئیس‌جمهور به شکل بی‌سابقه‌ای در پنج شهر فرود داشت. در زمینه دوجانبه انتقال پیام دوستی، امضای ۱۴ سند، تمهید دستیابی به توافق راهبردی و تسریع اجرای توافق امنیتی و طرح‌های اقتصادی از نتایج سفر است‏.

وی در ادامه این پیام آورده است: در سفر عراق این موضوع برجسته و آشکار شد که در کنار گفتمان «وفاق» برای داخل، پیشنهاد رئیس جمهور برای همکاری با کشورهای همسایه و منطقه، گفتمان همگرایی، وحدت و تسهیل تبادلات مردمی است.

سنایی تاکید کرد: نسخه اولیه این ایده از دوره دانشجویی در ذهن او بوده و اعتماد و امنیت را دو پایه آن می‌داند.

سنایی: گفتمان پزشکیان، همگرایی و وحدت با کشورهای همسایه و منطقه است

به گزارش ایرنا، سفر رئیس جمهور به عراق صبح روز چهارشنبه -۲۱ شهریور ۱۴۰۳- و در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان آغاز شد.

دکتر پزشکیان در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال رسمی «محمدشیاع السودانی» نخست وزیر این کشور قرار گرفت و سپس با حضور در محل یادمان سرداران شهید مقاومت نسبت به مقام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

وی در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست وزیر، رئیس شورای عالی قضایی، سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق و معاون اول رئیس مجلس عراق گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور همچنین در روز دوم سفر خود، به اربیل و سلیمانیه رفت و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر پزشکیان در سومین و آخرین روز سفر خود به عراق با استقبال استاندار، وارد بصره شد و با جمعی از نخبگان فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و جمعی از عشایر بصره دیدار و گفت‌وگو کرد و در پایان روز جمعه به تهران بازگشت.

منبع: ایرنا

764535

سازمان آگهی های پرسون