انتقاد یامگا از باشگاه استقلال

ستاره فرانسوی استقلال می‌گوید که باشگاه او را مجبور کرده تا در ایران بماند و برای خروج از کشور، دست به دامان سفارت فرانسه و فیفا شده است.
تصویر انتقاد یامگا از باشگاه استقلال

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از تلخ ترین اتفاقات چند وقت اخیر فوتبال ایران، مصدومیت کوین یامگا از ناحیه چشم بود به نحوی که او علاوه بر نیم فصل دوم لیگ قبل، امسال را نیز بدون تیم مانده هر چند که خود او اعتقاد دارد می تواند به میادین بازگردد و در این میان نیز، باشگاه استقلال را مقصر می داند.

او چند روز پیش راهی ساختمان باشگاه شد تا با مدیران استقلال جلسه ای را برگزار کند که این تلاش بی نتیجه بود. حالا یامگا مصاحبه ای با خبرورزشی انجام داده و اعلام کرده قصد خروج از ایران را دارد اما استقلالی ها او را در کشور نگه داشته اند. متن این مصاحبه را در زیر می خوانیم:

* ابتدا از اتفاقات چند روز اخیر شروع کنیم؛ چه شد که به باشگاه رفتی و با عصبانیت بازگشتی؟
من دو روز مختلف به باشگاه رفتم و بیش از سه ساعت منتظر ماندم اما رییس باشگاه حتی حاضر به صحبت با من نشد! در باشگاه نشستم و انتظار کشیدم تا تکلیفم را مشخص کنند اما کسی پاسخگو نبود. من بیش از سه هفته است که به باشگاه درخواست ویزای خروج داده‌ام تا بتوانم کشور را ترک کنم اما تا امروز از دادن آن به من خودداری کرده‌اند.

* فکر می‌کنی دلیل این کار آنها چیست؟
نمی‌دانم؛ شما به من بگویید! استقلال دیگر من را نمی‌خواهد، سرمربی تیم به وضوح به من بی‌احترامی کرد، باشگاه بعد از مصدومیت دستمزد من را نمی‌دهد و حالا همه فرصت‌های من را خراب می‌کنند.

* چه فرصتی؟
من در این مدت با هماهنگی باشگاه، مذاکراتی با باشگاه‌هایی از کشورهای دیگر داشتم اما همه چیز لغو شد زیرا نمی‌توانم کشور را ترک کنم. من می‌خواستم بازی کنم و توانایی این کار را هم داشتم. تمام تست‌ها و آزمایش‌ها را هم در همین راستا انجام دادم ولی حتی صحبت‌های دکتر تیم را هم تغییر دادند! واقعا از این شرایط کلافه شده‌ام.

* در این شرایط قصد انجام چه کاری را داری؟
حتی بعد از همه بی‌احترامی‌ها و اخبار جعلی که منتشر کردند، من همچنان با وکیلم تلاش می‌کردم تا مشکل باشگاه را به صورت دوستانه حل کنم اما هیچ کاری انجام نشد. آنها مرا در ایران نگه داشته‌اند و حرفه‌ام را خراب می‌کنند. چاره‌ای جز درخواست کمک از سفارت و فیفا ندارم و اگر همینگونه باشد، قطعا شکایت می‌کنم؛ چون باید راهی برای خروج پیدا کنم.

چه صحبتی با هواداران استقلال داری؟
اصلا نمی‌خواهم آنها از دست من دلخور شوند. من سال‌های فوق العاده‌ای را در این باشگاه سپری کردم و رابطه بسیار خوبی با طرفداران استقلال دارم. می‌دانم حساب آنها از مدیریت و کادرفنی جداست. هیچوقت نمی‌خواستم صحبتی انجام دهم که تیم وارد حاشیه شود ولی آنها واقعا رفتار بدی انجام داده‌اند و من بیش از نمی‌توانم بازیچه دستشان شوم. تا ابد استقلال را در قلبم نگه می‌دارم اما من بهترین گلزن خارجی تاریخ تیم بودم؛ ای کاش کمی حرفه‌ای‌تر برخورد می‌کردند چون واقعا این شرایط در شان من نیست. من در تمرینات همین تیم دچار آسیب دیدگی شدم و ولی آنها اصلا این موضوع را فراموش کرده‌اند.

منبع: ورزش سه

764519

سازمان آگهی های پرسون