هشدار مقام دفاعی روسیه درباره بازی خطرناک ناتو در اوکراین

معاون وزیر دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد ناتو در تلاش برای سوق دادن روسیه به مذاکره تحت قوانین کی‌یف است درحالیکه برای اعزام نیروهای خود به اوکراین برنامه ریزی می‌کند
تصویر هشدار مقام دفاعی روسیه درباره بازی خطرناک ناتو در اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه افزود: «کی‌یف کمک‌های نظامی جامع دریافت می‌کند. دولت ملی‌گرای اوکراین با سلاح‌های مدرن تامین می‌شود و غربی‌ها آن را تشویق می‌کنند تا به خاک روسیه حمله کند. کشورهای ناتو برای اینکه روسیه را وادار به شرکت در مذاکرات بر اساس فرمول کی‌یف کنند، در حال برنامه ریزی برای اعزام نیروهای خود به اوکراین هستند.»

فومین ادامه داد: «این یک بازی خطرناک است که ممکن است به تقابل نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای منجر شود.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: «حمله روسیه به اوکراین مفهوم جنگ مدرن را کاملا تغییر داده است. همین چند سال پیش، تصور مقیاس فعلی استفاده از پهپادها و سایر سیستم‌های بدون سرنشین، نقش شناسایی، ارتباطات، جنگ الکترونیک و سیستم‌های سرکوب دشوار بود.»

این مقام دفاعی ارشد روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: «آمریکا فعالانه روی نسخه جدیدی از دکترین هسته‌ای کار می‌کند که آستانه استفاده از تسلیحات هسته‌ای را به شدت کاهش می‌دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «آمریکا روی این دکترین هسته‌ای کار می‌کند که به عقیده ما، آستانه استفاده از چنین تسلیحاتی را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.»

منبع: ایسنا

764410

سازمان آگهی های پرسون