چه شخصیت هایی به بیت آیت الله محفوظی تسلیت گفتند؟

علما، اساتید حوزه و شخصیت های سیاسی در پیام های جداگانه ارتحال حضرت آیت الله محفوظی را تسلیت گفتند.

تصویر چه شخصیت هایی به بیت آیت الله محفوظی تسلیت گفتند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، علما، اساتید حوزه و شخصیت های سیاسی در پیام های جداگانه ارتحال حضرت آیت الله محفوظی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت حضرت آیت الله جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی ارتحال حضرت آیت الله عباس محفوظی را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت حضرت آیت الله جوادی آملی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال فقیه متعهد و استاد بزرگوار حوزه علمیه حضرت آیت الله محفوظی(رضوان الله تعالى علیه) مایه تأثر و تأسف شد. غفران آن فقید راحل و تسلیت بازماندگان شریف مسئلت می شود.

پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله محفوظی گفت که آیت‌الله محفوظی از شاگردان و همراهان امام‌خمینی(ره) در دوران مبارزات نهضت اسلامی بودند که به‌دلیل حضور فعال خود بارها دستگیر و زندانی شدند و پس از انقلاب نیز در زمره خدمتگزاران متعهد و صدیق قرار داشتند.

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

درگذشت فقیه بزرگوار و عالم عالی‌قدر آیت‌الله شیخ عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر و تاسف گردید.

آیت‌الله محفوظی که در محضر فضلای جلیل‌القدر کسب فیض و معرفت نمودند از شاگردان و همراهان امام‌خمینی(ره) در دوران مبارزات نهضت اسلامی بودند که به‌دلیل حضور فعال خود بارها دستگیر و زندانی شدند و پس از انقلاب نیز در زمره خدمتگزاران متعهد و صدیق قرار داشتند.

ایشان در سال‌های عمر بابرکت خود در طرح مباحث دینی، ترویج و نشر معارف اسلامی و شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام، تربیت طلاب و شاگردان و تالیف آثار متعدد سرآمد بودند و همچنین با انجام اقدامات شایسته در امورخیریه و عام‌المنفعه، اهتمام جدی در رسیدگی به مشکلات نیازمندان داشتند که به‌عنوان باقیات صالح برای ایشان خواهد ماند.

ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های محترم علمیه‌، روحانیت معزز، شاگردان، ارادتمندان و بیت شریف ایشان، برای آن عالم مهذّب علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه پروردگار متعال مسالت می‌کنم.»

پیام تسلیت بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی

بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی در پیامی درگذشت حضرت آیت الله عباس محفوظی را تسلیت گفت.

در متن این پیام تسلیت آمده است:

بسمه تعالی

«إذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمة لایسدها شیء»

رحلت بقیة السلف شاگردان و یاران حضرت امام خمینی(س) عالم متقی، آیت الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی(ره) موجب تأسف و تأثر گردید.

بی شک فقدان اسوه های علم و اخلاق، خسارتی بزرگ برای حوزه های علمیه و فرهنگ جامعه می باشد که جز با عنایات و الطاف الهی قابل جبران نمی باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیة الله الأعظم امام زمان(عج)، حوزه های علمیه، خاندان معزّی، آقازادگان و همه دوستان و ارادتمندان آن فقید سعید، برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و حشر با حضرات معصومین(علیهم السلام) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم.

پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضاییه درپیامی ارتحال حضرت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم بزرگوار آیت‌الله شیخ عباس محفوظی رحمت‌الله‌علیه از مبارزان انقلابی و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) را به حوزه‌ علمیه‌ی معظم قم و مراجع عظام و علمای عالی‌مقام و جامعه‌ محترم مدرسین و به شاگردان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم و به‌ طور ویژه به خاندان گرامی و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. خداوند رحمت و مغفرت خود را شامل حال آن مرحوم فرماید.

غلامحسین محسنی اژه‌ای»

پیام تسلیت آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی در پیام تسلیتی، درگذشت فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی محفوظی قدس سره را تسلیت گفتند. متن پیام به شرح ذیل است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ المُؤْمِنُ الفَقِیهُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبر ارتحال فقیه عالیقدر، عالم ربّانی حضرت آیت الله العظمی محفوظی رضوان‌الله تعالی علیه، موجب تأثر و اندوه گردید.

آن دانشمند پارسا که عمر شریف خود را در راه ترویج و نشر معارف نورانی قرآن و أهل البیت علیهم‌السلام سپری کرد، با تأسیس مراکز علمی و عام المنفعة و نیز اهتمام به رسیدگی امور نیازمندان، نامی جاودان از خویش بر جای گذاشت.

اینجانب این مصیبت را به محضر مبارک حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه و علاقه‌مندان آن عالم فقید و به ویژه بیت مکرّم و معظّم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و حشر و نشر با خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام برای آن فقیه بزرگوار و صبر و اجر برای بازماندگان معزّز از خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درپیامی ارتحال حضرت آیت الله محفوظی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال مرجع عالیقدر مرحوم آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ عباس محفوظی -رضوان‌الله‌علیه -، عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تألم و تأثر گردید.

آن شخصیت برجسته در محضر بزرگانی چون حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی و گلپایگانی -اعلی‌الله‌مقامهم- پرورش یافت و در گذر سال‌ها خدمت به «مکتب اهل بیت علیهم‌السلام» به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.

ایشان در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی یار و یاور امام راحل عظیم الشأن -قدس سره- بودند و در مجاهدت برای پیروزی نهضت اسلامی رنج تبعید را به جان خریدند.

آن یار صدیق امام خمینی -قدس‌سره- و رهبر معظم انقلاب علاوه بر درس و بحث و تألیفات، اقدامات ماندگاری نیز در امور خیریه و تأسیس مدارس علمیه داشتند و در ادوار مختلف در میدان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقشی مؤثر ایفا کردند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت آن فقیه پارسا و جلیل القدر را به محضر حضرت ولی عصر -عجل الله تعالی فرجه الشریف-، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید -دامت‌برکاتهم-، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان گیلان و شهر رودسر و همه ارادتمندان، مقلدان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال، علو درجات و رضوان الهی برای ایشان و صبر و اجر را برای خاندان مکرمشان مسئلت دارد.»

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در پیامی درگذشت آیت الله شیخ عباس محفوظی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«إذا مات المؤمن الفقیه، بکت علیه الملائکة… و ثُلِمَ فی الاسلام ثلمة لایسدها شئ»

ارتحال عالم فرزانه و فقیه وارسته آیت‌الله شیخ عباس محفوظی دل‌های ملکوتیان و عاشقان علم و فضیلت و مؤمنان حقیقی را داغدار و متألم ساخت.

آیت‌الله محفوظی (رضوان‌الله علیه) عالمی بود که علوم حوزوی، معارف الهی و اخلاق حسنه را از محضر علمای بزرگ عصر خود فراگرفت و در نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب باشکوه اسلامی ایران در کنار دیگر یاران انقلاب مجاهدانه در راه ترویج و تبیین معارف الهی تلاش کرد و با تألیفات فقهی و تربیت شاگردان فاضل، نامی نیک از خود در تاریخ علمای شیعه برجای گذاشت.

اینجانب از جوار بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها فقدان این عالم مبارز و فقیه متأله را محضر حضرت ولی‌عصر (روحی و ارواح العالمین له الفداء)، رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های معزز علمیه، شاگردان و دوستداران و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم و از پیشگاه خداوند برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

پیام تسلیت شورای اسلامی شهر قم

شورای اسلامی شهر مقدس قم در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ عباس محفوظی(ره) را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

خبر درگذشت عالم بزرگوار و فقیه وارسته، حضرت آیت الله محفوظی (رحمه الله علیه) موجب تأثر و اندوه فراوان شد، ایشان با سال‌ها تلاش و مجاهدت در راه اسلام و خدمت به جامعه دینی، نقش بسزایی در ترویج علوم اسلامی و پرورش شاگردان وارسته داشتند.

شورای اسلامی شهر قم، این ضایعه عظیم را به محضر حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، جامعه محترم روحانیت و به ویژه خانواده محترم و داغدار ایشان تسلیت عرض می‌نماید و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارد.

پیام تسلیت رئیس مرکز خدمات حوزه

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در پی درگذشت حضرت آیت‌الله محفوظی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

درگذشت مرجع عالیقدر و محقق گرانقدر، حضرت آیت‌الله العظمی محفوظی موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

این عالم فرزانه عمری را در راه تحصیل معارف دینی و تحقیق و تبلیغ آن سپری نمود و به تبیین و ترویج آموزه‌های حیات‌بخش اسلامی در سایه مکتب اهل بیت علیهم السلام پرداخت. فعالیت های انقلابی و سیاسی در دوران ستم شاهی، نشان از بصیرت سیاسی ایشان داشت.

اینجانب درگذشت این عالم فرزانه و روحانی جلیل القدر را به بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، خاندان محترم ایشان، و روحانیت عزیز تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

ان شاالله در ایام ماه ربیع الاول مشمول لطف و غفران الهی و مهمان مائده کرامت خاتم النبیین صلوات الله علیه و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خواهند بود.
تغمده الله برحمته و اسکنه اعلی غرف جناته.

پیام تسلیت محمد مخبر

محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم طی پیامی درگذشت آیت الله شیخ عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

رسولُ اللّه صلی الله علیه و آله: مَوتُ العالِمِ ثُلمَةٌ فی الإسلامِ لا تُسَدُّ ما اختَلَفَ اللَّیلُ و النَّهارُ

رحلت عالم وارسته حضرت آیت‌الله العظمی محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) موجب تأثر و تألم اینجانب شد.

به یقین آن عالم وارسته در کنار درس و بحث و تألیفات، اقدامات ارزنده‌ای در امور عام‌المنفعه نظیر تأسیس دانشگاه و مراکز توانبخشی و دستگیری از ایتام و مستضعفین، توأم با اخلاق و مهربانی کم‌نظیر داشته‌اند که سرلوحه‌ای جاودان برای جویندگان فقه و اخلاق است.

حضور ایشان در مبارزات از ابتدای نهضت اسلامی و بارها دستگیری و زندان و تبعید نیز برگ زرینی در زمانه و زیست پربار ایشان است.

اینجانب فقدان آن فقیه متعهد را به خانواده محترم محفوظی، عموم شاگردان و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم. امید که روح بلند ایشان در جوار حضرت حق آرام و مورد رحمت و آمرزش الهی قرار گیرد.

منبع: شفقنا

764371

سازمان آگهی های پرسون