به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در آلمان این بود که عطرها را میتوان به خانوادهها تقسیم کرد. رایحههای گلی، شرقی، چوبی، میوهای یا تند وجود شامل این تقسیم بندیها میشود که البته شناخت این خانوادهها برای فرد برای جهت گیری اولیه به سمت انتخاب درست و بهتر عطر مناسب کمک میکند.
ابتکار، نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان آلمان میگوید: «عطر را باید ۱۰ دقیقه پس از اولین بار استشمام کرد.» و ادامه داد: «عطر از ۳ لایه تشکیل شده است. لایه بالایی، لایه ذاتی و لایه پایه.»
لایه رویی عطر اولین تاثیر را بر عهده دارد، در حالی که لایه هسته نشان دهنده روح عطر است و ویژگی متمایز آن را به آن میبخشد. مدت زمان ماندگاری بستگی به محتویات عطرها و اسانسها دارد. هر چه میزان عطرها و اسانسها بیشتر باشد، مدت زمان ماندگاری بیشتر است.
Eau Fraiche تنها ۱ تا ۳ درصد کمترین میزان عطر را دارد، بنابراین به سرعت تبخیر میشود. ادکلن حاوی نتهای کمی بیشتر است، اما همچنان یکی از عطرهای کم غلظت است. ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم به ترتیب صعودی ماندگاری بیشتری دارند، زیرا این عطر حاوی ۳۰ درصد اسانس است که ماندگاری رایحهای را برای ساعتها تضمین میکند.
منبع: همشهری آنلاین