قدردانی ارمنستان از موضع ایران در مخالفت با کریدور ادعایی

رسانه‌های ارمنستانی گزارش دادند که مقامات ارشد این کشور از جمهوری اسلامی ایران به دلیل تکرار مخالفت شدید خود با گشایش خطوط حمل‌ونقل بین جمهوری آذربایجان و منطقه نخجوان از طریق ارمنستان تشکر کردند.
تصویر قدردانی ارمنستان از موضع ایران در مخالفت با کریدور ادعایی

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس پارلمان ارمنستان آلن سیمونیان دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از مواضع اخیر ایران در مخالفت با تغییر مرزها تشکر کرد و گفت که «از نگرانی ایران سپاسگزارم. از آن‌ها بخاطر اظهاراتشان تشکر می‌کنم».

او در ادامه بدون ارائه توضیح بیشتر گفت که «همیشه با این درک زندگی می‌کنیم که امکان حمله و گام‌های [تهاجمی] علیه تمامیت ارضی ارمنستان وجود دارد».

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان هم اخیراً در دیدار با سفیر ایران در ایروان با بیان اینکه مرز دو کشور، مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز است، تصریح کرد هیچ نیرویی نمی‌تواند ارتباط و اتصال سرزمینی دو کشور را قطع کند.

وزیر خارجه ارمنستان آرارات میرزویان هم بر ادامه مخالفت با کریدور فراسرزمینی به نخجوان تاکید کرده است.

او دیروز تاکید کرد «هر چیزی که مبنی بر ایجاد کریدور و واگذاری کنترل آن به هر طرف دیگری است، مطرح نیست و گفته‌ایم که حضور قدرت‌های سوم و کنترل توسط آن‌ها برای ارمنستان منتفی است و برای ما غیرقابل قبول است. چیزی در موضع ما تغییر نکرده است».

ارمنستان بر این باور است که ایجاد این کریدور ادعایی باعث قطع دائم مرزهای ایران و ارمنستان می‌شود.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه هم ۱۵ شهریورماه تاکید کرد که «هر تهدیدی علیه تمامیت ارضی همسایگان ما یا ترسیم دوباره مرزها چه در شمال باشد، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، کاملاً غیرقابل‌قبول است و برای ایران خط قرمز به شمار می‌رود».

منبع: ایسنا

764064

سازمان آگهی های پرسون