بررسی ایده انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با اشاره به متمرکز بودن امکانات و تراکم جمعیتی در تهران، پیشنهاد داد که ایران می‌تواند پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی جداگانه داشته باشد و حتی پایتخت فرهنگی و گردشگری نیز انتخاب شود تا تعادل در توسعه کشور ایجاد شود.
تصویر بررسی ایده انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی به بررسی ایده انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر پرداخت.

او این طرح را به عنوان یک پیشنهاد چندین ساله که اخیراً دوباره توسط رئیس‌جمهور مطرح شده، مثبت ارزیابی کرد و بر لزوم انجام یک مطالعه تطبیقی جامع با کشورهایی که چنین تغییری را تجربه کرده‌اند، تأکید کرد.

زارع با اشاره به متمرکز بودن امکانات و تراکم جمعیتی در تهران، پیشنهاد داد که ایران می‌تواند پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی جداگانه داشته باشد و حتی پایتخت فرهنگی و گردشگری نیز انتخاب شود تا تعادل در توسعه کشور ایجاد شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی همچنین به چالش‌های کم‌آبی و خشکسالی اشاره کرد و گفت: این مشکلات در هر نقطه‌ای از کشور وجود دارد از این رو انتخاب پایتخت باید با توجه به مسائل توسعه‌ای صورت گیرد.

وی تأکید کرد که اجرای صحیح این ایده از خود ایده انتقال پایتخت مهم‌تر است، چرا که در حال حاضر 60 درصد اقتصاد کشور به لحاظ نظام بانکی و پولی در تهران متمرکز است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای درست ایده انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر از خود ایده انتقال پایتخت مهم‌تر است، گفت: به نظر بنده این طرح ایده خوبی است، اما به شرطی که خوب مطالعه و اجرای آن سهل و آسان شود نه اینکه هزینه شود و منابع هدر برود و در آینده تاثیر مثبتی نداشته باشد و باز همه چیز در تهران باشد.

منبع: تسنیم

764019

سازمان آگهی های پرسون