پیشتازی هریس از ترامپ در میان سیاه‌پوستان

طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته در آمریکا این نتیجه به دست آمده است که بیشتر سیاه‌پوستان این کشور به «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات گرایش دارند.

تصویر پیشتازی هریس از ترامپ در میان سیاه‌پوستان

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق نظرسنجی‌های جدید مشخص شده است که بیشتر سیاه‌پوستان ساکن آمریکا در انتخابات ماه نوامبر (آبان) این کشور تمایل دارند به هریس نامزد حزب دموکرات رای دهند.

نظرسنجی جدید واشنگتن پست-ایپسوس از سیاهپوستان آمریکایی نشان می‌دهد که ۶۹ درصد از آنان می‌گویند که کاملاً مطمئن هستند به هریس رای خواهند داد.

این رقم در حالی اعلام شده است که در ماه آوریل (فروردین) امسال سیاه‌پوستان تنها ۶۲ درصد به حزب دموکرات گرایش داشتند.

این افزایش برای هریس مهم است زیرا او تلاش می‌کند ائتلافی چند فرهنگی را احیاء کند که باراک اوباما را در سال ۲۰۰۸ و بایدن را در سال ۲۰۲۰ به قدرت رساند.

آمارها حاکی از این است که سیاه‌پوستان آمریکایی بیش از هر نژاد دیگری به هریس گرایش دارند ولی حمایت سایر نژادها نیز از هریس در هفته‌های گذشته قابل توجه بوده است.

پیشتر خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به جمع‌بندی نتایج چهار نظرسنجی ملی انجام شده پس از برگزاری مجمع ملی دموکرات‌ها (DNC) در هفتم آگوست (۱۷ مرداد) اعلام کرد که اگرچه اختلاف کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری کاهش یافته اما هریس همچنان از ترامپ جلوتر است.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: جمع‌بندی این خبرگزاری حاصل بررسی نتایج چهار نظرسنجی ملی اخیر ایالات متحده است که میانگین نظرات رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده یا رأی‌دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را بر اساس نتایج حاصل از آن نظرسنجی‌ها، اندازه‌گیری کرده است.

بر اساس نتایج این جمع‌بندی، به طور متوسط ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌های انجام شده از تاریخ ۲۳ آگوست تا ششم سپتامبر (۲ تا ۱۶ شهریور) حمایت خود را از هریس اعلام کرده‌اند در حالی که به طور متوسط ۴۷ درصد از آنها حمایت از ترامپ را ترجیح داده‌اند که حکایت از برتری ۲ درصدی نامزد حزب دموکرات دارد، در حالی که پیش از این و بر اساس نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس، هریس با چهار درصد اختلاف از ترامپ پیش افتاده بود.

منبع: ایرنا

763969

سازمان آگهی های پرسون