روسیه و عراق برای گسترش همکاری‌ منطقه‌ای اعلام آمادگی کردند

وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و «فواد حسین» همتای عراقی او، بر آمادگی کشورهای خود برای همکاری در راستای تضمین ثبات و امنیت در خاورمیانه تاکید کردند.

تصویر روسیه و عراق برای گسترش همکاری‌ منطقه‌ای اعلام آمادگی کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد که دیپلمات‌های عالیرتبه بغداد و مسکو، هشتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان دو کشور را به یکدیگر تبریک گفتند.

در این بیانیه همچنین آمده است: طرفین [وزرای خارجه روسیه و عراق] بر تعهد خود به گسترش همکاری‌های همه‌جانبه متقابل از جمله هماهنگی رویکردها در عرصه بین‌المللی در راستای منافع مردم روسیه و عراق و همچنین بهبود ثبات و امنیت در خاورمیانه تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه ماهیت روابط دوستانه و همکاری های در حال گسترش مسکو و بغداد را که «در طیف گسترده‌ای از زمینه‌هایی که برای هر دو کشور مهم است»، تحسین کرد.

روسیه و عراق در حالی بر تضمین ثبات و امنیت خاورمیانه تاکید کردند که طی ۱۱ ماه گذشته بزرگترین جنایت تاریخ از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه اتفاق افتاده است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

منبع: ایرنا

763967

سازمان آگهی های پرسون