اظهارات مقام نظامی صهیونیست درباره جنگ با لبنان

یک مقام نظامی صهیونیست گفت جنگ با لبنان، نزدیک شده است، اما هنوز زمان آن مشخص نیست و اسرائیل با دو گزینه «توافق در غزه» یا «شکست مذاکرات و آغاز جنگ فراگیر» مواجه است.

تصویر اظهارات مقام نظامی صهیونیست درباره جنگ با لبنان

به گزارش سایت خبری پرسون، این مقام نظامی رژیم صهیونیستی که نامش فاش نشده است گفت: در احتمال اول، امکان دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ در غزه وجود دارد. در نتیجه آن، اسرائیل می‌تواند پس از کامل کردن مقدمات و زمینه‌سازی‌های نظامی برای آغاز حمله نظامی گسترده به لبنان، زمان مناسب را برای آغاز حمله علیه اهداف حزب الله در آینده تعیین کند.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه این رژیم حزب الله لبنان را «قوی‌ترین بازوی ایران» دانست و گفت که به ارتش و کلیه نهادهای نظامی و اطلاعاتی این رژیم دستور داده است که برای تغییر این وضعیت آماده باشند. زیرا وضعیت کنونی، نمی‌تواند ادامه داشته باشد و کابینه‌اش متعهد شده است کلیه ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی را به شهرک‌هایشان بازگرداند.

مقام نظامی صهیونیست همچنین درباره احتمال دوم گفت: جنگ بین اسرائیل و حزب الله به صورت کنونی، ادامه خواهد یافت و این امر باعث ورود سریعتر و راحت تر اسرائیل به عملیات نظامی خواهد شد.

این مقام نظامی رژیم اشغالگر با اشاره به اینکه ارتش این رژیم، در حال تکمیل آخرین مراحل از مقدمات برای آغاز «نبرد احتمالی» است افزود: این مقدمات، شامل آماده‌سازی زمینی گسترده و همه انواع حمله ممکن است.

مقام نظامی اشغالگر تصریح کرد: ارتش، برای هر سناریویی آماده است و حجم زمینه‌سازی‌ها نشان دهنده جدیت تصمیم اسرائیل و درک این موضوع است که نبرد آتی، ممکن است پیچیده باشد و ارتش، سناریوهای مختلف و متعدد احتمالی را در نظر می‌گیرد و برای این امر، آماده می‌شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: کابینه اسرائیل تصمیم گرفته است در حال حاصر، سطح رویارویی با حزب الله را در حال حاضر افزایش ندهد.

این مقام رژیم اشغالگر ادعا کرد: خسارات بزرگی به حزب الله، وارد شده است که از جمله این خسارات، ضرباتی است که به یگان «رضوان» حزب الله در زمینه انجام حملات وارد شده است و حملات اسرائیل باعث عقب نشینی نیروهای یگان رضوان به پشت رودخانه لیتانی شده است.

مقام نظامی صهیونیست افزود: گسترش جنگ، ممکن است شامل ورود نیروی زمینی ارتش اسرائیل به لبنان، تخریب توانایی‌های حزب الله در عمق خاک لبنان و دور کردن رزمندگان حزب الله با هدف کاهش توانایی آنها در زمینه مقاومت در برابر حمله و نفوذ اسرائیل به جنوب این کشور شود.

این مقام صهیونیست در پایان پیش بینی کرد که پس از اولین ضربه بزرگ در جنگ علیه لبنان، شمال سرزمین‌های اشغالی، در معرض موشک‌ها و راکت‌های حزب الله قرار خواهد گرفت. زیرا این گروه، هنوز دهها هزار راکت و موشک در اختیار دارد. از سوی دیگر احتمال دارد جبهه‌های دیگر، علیه اسرائیل دچار تنش بیشتر خواهند شد که از آن جمله می‌توان به ارتفاعات جولان و احتمال نفوذ به داخل سرزمین‌های اشغالی از آن محور اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد: طی ماه گذشته میلادی (اوت) یک هزار و ۳۰۷ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده که بالاترین میزان از زمان شروع جنگ علیه نوار غزه است.

منبع: ایرنا

763856

سازمان آگهی های پرسون