برای سفر رئیس‌جمهور به عراق در حال آماده‌سازی هستیم

سفیر ایران در عراق با اشاره به مناسبات مثبت دیپلماتیک بین بغداد و تهران درباره سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق به عنوان اولین مقصد خارجی او گفت: عراق کشور بزرگ، مهم و همسایه ما است و ما مرزهای طولانی با این کشور داریم من قبلا به رسانه‌ها گفتم ۴۰ درصد عراقی‌ها در مرزهای کشور زندگی می‌کنند. ما برای سفر رئیس‌جمهور به عراق در حال آماده‌سازی هستیم.
تصویر برای سفر رئیس‌جمهور به عراق در حال آماده‌سازی هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، «محمدکاظم آل صادق»، سفیر ایران در عراق درباره پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه،‌ رئیس فقید حماس در تهران گفت پاسخ ایران به اسرائیل در لحظه مناسب انجام خواهد گرفت.

پاسخ به ترور شهید هنیه متفاوت از پاسخ مرحله گذشته خواهد بود

وی در گفت‌وگو با شبکه الرشیداظهار داشت: اهداف پاسخ قبلی تعیین شد و تمام اهداف تعیین شده در آن مرحله اجرایی شدند، اما پاسخ در این مرحله متفاوت از پاسخ مرحله گذشته خواهد بود. در این مرحله پاسخ از نوع عملکرد و اجرا و قدرت متفاوت از پاسخ قبلی خواهد بود که فرماندهان امنیتی و نظامی در زمان و مکان مناسب تعیین خواهند کرد. می‌توانم بگویم وعده صادق ۱ که اجرا شد بخشی از نمایش قدرت بود و وعده صادق بعدی اجرای قدرت خواهد بود و به اذن خدا پاسخ ایران قطعی خواهد بود.

گروه‌های مقاومت در هر اقدامی آزاد و مستقل هستند

سفیر ایران همچنین در پاسخ به آنچه «نمایندگان ایران در عراق» خوانده می‌شود، تاکید کرد: من با این تعبیر و عنوان موافق نیستم، در واقع ایران نیازی به نماینده یا عواملی ندارد. شاید این کوچک شمردن گروه‌های مقاومت و تعبیر نادرست درباره این گروه‌ها است، گروه‌های مقاومت در هر اقدامی آزاد و مستقل هستند.

وی افزود: ما به صراحت گفتیم که عملیات طوفان الاقصی بدون اجازه و اطلاع کسی انجام گرفت همین طور عملیاتی که حزب‌الله لبنان و مقاومت انجام می‌دهند هر جا که ببیند این عملیات و بازدارندگی ضروری است دست به عملیات می‌زنند.

ارتباطی با سفیر آمریکا ندارم

آل صادق درباره ارتباط خود با سفیر آمریکا گفت: من ارتباطی با سفیر آمریکا ندارم. ما روابطی با آمریکا نداریم چطور می‌توانم با سفیر این کشور ارتباط داشته باشم. آمریکا نقش خبیثانه‌ای در منطقه بازی کرده است. اسرائیل امروز نمونه این خباثت است. جز آمریکا چه کسی از اسرائیل در منطقه حمایت می‌کند؟ آنها مدعی حامی حقوق بشر هستند، مجسمه آزادی می‌سازند، اما آزادی‌ها و حقوق بشر را سرکوب می‌کنند و اسرائیل طی ۱۰ ماه گذشته دست به ترور زده و اگر حمایت آمریکا نبود اسرائیل نمی‌توانست دست به جنایات بزند.

وی همچنین گفت: جوانان عراقی و مردم این کشور در پیاده‌روی و زیارت اربعین استقبال گرمی از مردم ایران داشتند و از آنها میزبانی کردند و نهایت کرم، بخشش و اخلاق‌مداری خصوصیات بارز مردم عراق است.

او از دولت، ملت و مراجع دینی عراق برای برگزاری زیارت اربعین تشکر کرد.

سفیر ایران در عراق همچنین گفت: من در نجف اشرف به دنیا آمده‌ام و در این جا بزرگ شده و در مدرسه ایرانی در اینجا درس خوانده‌ام و به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و تحصیلات دانشگاهی‌ام را در ایران تکمیل کرده‌ام. در طول ۴۰ سال گذشته روی پرونده عراق کار کرده‌ام. هیچ‌وقت اینجا احساس غربت نکرده‌ام. من همیشه با استقبال گرم روبه‌رو شده‌ام. ملتی مهمان‌نواز و محترم هستند.

برای سفر رئیس‌جمهور به عراق در حال آماده‌سازی هستیم

وی با اشاره به مناسبات مثبت دیپلماتیک بین بغداد و تهران درباره سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق به عنوان اولین مقصد خارجی او گفت: عراق کشور بزرگ، مهم و همسایه ما است و ما مرزهای طولانی با این کشور داریم من قبلا به رسانه‌ها گفتم ۴۰ درصد عراقی‌ها در مرزهای کشور زندگی می‌کنند. ما برای سفر رئیس‌جمهور به عراق در حال آماده‌سازی هستیم. این سفر به دلیل نقش عراق است؛ عراق نقش مهمی در حل مشکلات ایران و با کشورهای همسایه از جمله عربستان داشت. تلاش‌های بغداد در راستای عادی سازی روابط با اردن و مصر و برخی کشورهای دیگر صورت گرفته است. ما روابط عمیق و ریشه‌داری با عراق داریم و روابطی خارج از این چارچوب نیست.

منبع: خبرآنلاین

763738

سازمان آگهی های پرسون