معرفی جانشین قایدی در استقلال

یکی از خریدهای این فصل استقلال محمدحسین اسلامی است که شماره ۸۰ را برداشته و در ادامه سلسله مطالب «بیوگرافی بازیکنان حاضر در لیگ برتر» مطابق حروف الفبا و شماره پیراهن، حالا نوبت معرفی اوست.
تصویر معرفی  جانشین قایدی در استقلال

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسین اسلامی روز ۲۴ فروردین ۱۳۸۰ در شهر اصفهان به دنیا آمد. او که از کودکی فوتبال خود را از تیم های پایه ذوب آهن آغاز کرد، تا رده بزرگسالان در همین تیم ادامه داد و اولین بازی خود را برای ذوب آهن در سال ۱۴۰۰ مقابل هوادار انجام داد. او عضوی از تیم جوانان باشگاه بود که توسط تارتار برای بزرگسالان انتخاب و چهارشنبه ۲۴ آذر در هفته دهم در نقش جهان از دقیقه ۶۹ جانشین حسین ابراهیمی شد.

اسلامی با شماره ۳۸ اولین گلش را در هفته ۲۲ وارد دروازه آلومینیوم کرد و در همان بازی یک پنالتی هم برای تیمش گرفت تا ستاره ذوب شود. اما با یک گل و یک پاس گل در فصل اول نتوانست یک بازی کامل برای گاندوها در لیگ برتر انجام دهد.

لیگ ۲۲ او شماره ۸۰ برداشت و از هفته چهارم مهره ثابت تارتار شد. در پایان این فصل او ۳ گل زد ویک گل ساخت و در لیگ ۲۳ زیرنظر محمد ربیعی ۳ گل زد و ۵ پاس گل داد تا به عنوان اولین خرید جواد نکونام به استقلال بیاید.

نکونام در پنجره زمستانی لیگ ۲۳ هم او را می خواست اما ذوب آهن ۱۵ میلیارد تومان بابت صدور رضایت نامه اش درخواست کرد. پس آبی ها عقب نشستند تا قرارداد ۳ ساله اسلامی در پایان لیگ ۲۳ تمام و او در تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۳ با قراردادی دوساله به استقلال پیوست.

اسلامی در اولین بازی خود با پیراهن استقلال در مقابل شمس آذر قزوین در ترکیب اصلی قرار گرفت و توانست گل دوم و پیروزی بخش استقلال را در دقایق پایانی با پاس گل رامین رضاییان به ثمر برساند تا این بازی با برد ۲-۱ استقلال به پایان رسید و بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

وی یکی از بازیکنان ثابت ترکیب تیم ملی امید در مسابقات امید غرب آسیا زیرنظر مهدوی کیا، مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر۲۳سال آسیا و بازی‌های آسیایی هانگژو با مربیگری رضا عنایتی بود که عملکرد بسیار خوبی داشت.

اسلامی در آبان ۱۴۰۱ توسط کارلوس کی روش و در اسفند همان سال توسط امیر قلعه‌نویی به تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران دعوت شد ولی هنوز فرصت بازی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را به‌دست نیاورده است.

زهرا محمدی، مادر محمدحسین از مربیان فوتسال و فعالان فوتبال بانوان اصفهان است. او یک خواهر و یک برادر دارد و مجرد است. جالب اینکه علاقه این بازیکن به فوتبال باعث ورود مادرش به عرصه مربیگری شد، در حالی که معمولا بچه ها بخاطر علاقه والدین جذب می شوند اما در مورد محمدحسین برعکس بود!

مادر و پدر محمدحسین ضمن تشویق او به ورزش، تمایل داشتند در رشته های دیگری مانند ژیمناستیک فعالیت کند اما علاقه اصلی او به رشته فوتبال بود. یک بار که همراه عمویش به فروشگاه لوازم ورزشی‌فروشی در خیابان تختی اصفهان رفته بودند، محمدحسین با توپی که عمویش برای او هدیه گرفته بود حرکات جالبی انجام و جرقه استعدادش همانجا زده شد.

گویا مربی تیم نوژن هم برای خرید در آن فروشگاه حضور داشت و با استعدادی که از او دیده بود، پیشنهاد کرد به تیم آن‌ها برود. در آن تیم سن محمدحسین از همه کمتر بود، اما زودتر از همه پیشرفت و از ۱۱ سالگی به آکادمی باشگاه ذوب‌آهن ملحق شد.

محمد حسین علاوه بر اینکه فوتبال بازی می‌کرد، درس خوان هم بود و مدرسه تیزهوشان قبول شد. اما علاقه او به ورزش جوری بود که روز کنکور استرس داشت که بزرگسالان او را قبول کند! او هنوز هم با مادرش در مورد مسایل فنی مختلف فوتبال مشورت می کند.

اسلامی در ذوب‌آهن خود را به گواه همه کارشناسان پدیده ‌اینده فوتبال ایران معرفی کرد که جانشین مناسبی برای مهدی قایدی خواهد بود. در همان پست و جالب اینکه همان مسیر را تا استقلال رفت!

اسلامی علاوه بر تکنیک ذاتی از سرعت بالایی هم برخوردار است. سرعتی که وقتی با تکنیک همراه می‌شود، معجونی خارق‌العاده را به وجود می‌آورد. معجونی که همه را مسحور می‌کند و تماشاگران را به اوج لذت فوتبالی می‌رساند.

هافبکی همه‌فن‌حریف و خلاق، همان چیزی که فوتبال ایران سالهاست از کمبودش رنج می‌برد. بازیکن فانتزی بازی که قدرت تغییر مسیرهای ناگهانی و یورش به محوطه جریمه رقیبان را دارد و با تکیه‌بر جوانی و جسارت همچون چاقویی تیز، لایه‌های دفاعی را می‌برد و پیش می‌رود. اسلامی در هر ۳ بازی این فصل استقلال کامل بازی کرده و نکونام هرگز او را تعویض نکرد تا مشخص شود چه اعتقادی به این وینگر جوان دارد.

منبع: خبرورزشی

763703

سازمان آگهی های پرسون