حاجی بابایی:

عملکرد دولتمردان در مرکز اسناد ثبت و ضبط می شود

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اسناد و مدارک فعالیت ها به خصوص عملکرد دولتمردان و سیاسیون در مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور ثبت و نگهداری شود.

تصویر عملکرد دولتمردان در مرکز اسناد ثبت و ضبط می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در بازدید از مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور افزود: با نگهداری اسناد ضمن استفاده از این اسناد در طرح های تحقیقی و پژوهشی، منبعی برای برنامه ریزی ها و تدوین طرح ها و برنامه ها در راستای توسعه همه جانبه کشور و منطقه می شود.

وی گفت: اسناد و مدارک گردآوری شده در مرکز اسناد همدان با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی منابع ارزشمندی برای دفاع از هویت ریشه دار و فرهنگ غنی منطقه غرب کشور به خصوص همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، بر نقش بی بدیل اسناد و مدارک در تعاملات ملی و بین‌المللی تاکید کرد و افزود: تاریخ همدان با تمام غنا و ریشه عمیقی که دارد، همچنان تشنه تحقیق و پژوهش و تبیین و تشریح آن در سطح ملی و بین‌المللی است و هرچه در این زمینه کار کنیم بازهم حرف های زیادی برای گفتن هست که همت والا و هنرمندانه نویسندگان و تاریخ‌پژوهان را می طلبد.

وی افزود: از دوران باستان تا دوره معاصر، همدان مهد بزرگان و تاریخ سازان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی بوده و به جرات می توان همدان را مهد مفاخر نامید و به آن افتخار کرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: محققان بزرگی همچون دکتر پرویز اذکائی در معرفی همدان بسیار تلاش کردند و جا دارد دانشجویان، اساتید و پژوهشگران بیش از پیش در لابه‌لای اسناد جستجو کرده و افتخارات همدان را به جهانیان معرفی کنند تا جایگاه واقعی آن هویدا شده و به مرکز تعاملات و فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری منطقه ای تبدیل شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: شخصیت ابن سینا یک افتخار و نشان بین‌المللی برای همدان است که از همین ارزش می توان بهره برد و برای حضور موثر در نشست‌های بین المللی و ایجاد روابط عمیق بین ملت ها و دولت ها استفاده کرد.

وی افزود: ثبت جهانی هگمتانه در فهرست آثار یونسکو حاصل همکاری و تعامل جمعی و بهره بردن از همین اسناد و مدارک بود که با حوزه های دیگر همگرایی و همراهی ایجاد کرد و یکبار دیگر همدان را در سطح جهانی مورد توجه و تعمق قرار داد و این مهم زمینه ای برای فعالیت های گسترده در حوزه گردشگری و توسعه فرهنگی و اجتماعی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه و همکاری دست اندرکاران و صاحب نظران با آرشیو ملی ایران به خصوص مرکز اسناد همدان شد.

حاجی بابایی در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت های تخصصی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در سال‌های اخیر قرار گرفت و مراحل شناسایی، نگهداری، اطلاع رسانی اسناد و خدمات حوزه کتاب را مورد بررسی قرار داد.

منبع: ایرنا

763664

سازمان آگهی های پرسون