برای افزایش امنیت پارک‌ها؛

۷۰ برج نوری، بوستان‌های غرب پایتخت را روشن می‌کنند

۷۰ برج نوری در بوستان های منطقه ۲۱ به درخواست شهروندان نصب شدند. این منطقه ۶۰ بوستان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد که بخشی از این فضا نورپردازی مناسب نداشت یا چراغ‌های آن فرسوده و ناکارآمد شده بود
تصویر ۷۰ برج نوری، بوستان‌های غرب پایتخت را روشن می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، نورپردازی فضای عمومی شهر با چراغ‌های روشنایی عادی امکان‌پذیر است اما مصرف برق شدید به همراه فرسودگی دائمی این چراغ‌ها و نیاز به تعویض مکرر باعث شده است که بخشی از بوستان‌های تهران با مشکل کمبود نور در ساعات تاریکی روبه‌رو باشند.

شهردار منطقه ۲۱ در این باره گفت: در راستای اجرای طرح من شهردارم و بنا به درخواست شهروندان منطقه ۷۰ برج نوری در بوستان های مریم، استقلال، محله فرهنگیان و … به منظور ساماندهی فضای بی دفاع شهری منطقه نصب شده است.

محمدرضا پوریافر افزود: ارتفاع‌ این برج نوری ها ۶ متری و ۹ متری است و هدف از نصب این تعداد برج نوری، تامین روشنایی فضاها و محوطه‌های وسیع، از ارتفاع بالا است.

وی اظهار کرد: این امر در راستای زیباسازی شهر خریداری شده و نکته مهم این است که تجهیزات نورپردازی را در اولویت‌های بالاتری از المان‌های شهری و زیباسازی مدنظر قرار دهیم.

شهردار منطقه افزود: فناوری ال. ای. دی بکار رفته در این برج نوری ها از فناوری به روز شده نسل قدیمی لامپ‌هاست که از کنارهم چیده شدن دیودها ساخته می‌شود، آلودگی نوری را به کل از بین‌برده و مصرف برق را ۳ تا ۵ برابر پایین می‌آورد.

وی در پایان در خصوص مزایای این پرژوکتورها گفت: کاهش مصرف انرژی و آمپر کمتر، عدم حساسیت در برابر ضربه و لرزش، عدم حساسیت به نوسانات برق (نمونه گازی دچار خاموشی یا سوختگی می‌شود)، سرعت بالای روشن شدن (نمونه گازی حین قطع برق و وصل مجدد، کند است)، طول عمر بسیار بالا تقریبا ۶ برابر بیشتر و میانگین تا ۵۰ هزار ساعت و کاهش هزینه‌های تعویض، نگهداری و تعمیرات، کم کردن خیرگی نور و آلودگی نوری و دیده شدن اجسام با رنگ واقعی خود از مزایای برج های نوری است.

منبع: همشهری آنلاین

763608

سازمان آگهی های پرسون