اتهام روسیه به اتحادیه اروپا درباره حمله به کورسک

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اتحادیه اروپا ممکن است به نوعی در طراحی حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک روسیه نقش داشته باشد.

تصویر اتهام روسیه به اتحادیه اروپا درباره حمله به کورسک

به گزارش سایت خبری پرسون، وی در بیانیه ای گفت: اتحادیه اروپا به بهانه حق دفاع از خود و با استناد به منشور سازمان ملل، هرگونه حمله تروریستی، جنایات جنگی، کشتار و آدم ربایی غیرنظامیان، خشونت جنسی علیه زنان توسط نیروها و مزدوران رژیم دست نشانده کی یف را توجیه می کند.

وی ادامه داد: با قضاوت بر اساس اظهارات جوسپ بورل، اتحادیه اروپا به طور کامل از اقدامات ارتش اوکراین در منطقه کورسک مطلع است. این امر نشان می دهد که اتحادیه اروپا به نوعی در فرآیند مربوط به برنامه ریزی و اجرای حمله به این منطقه روسیه نقش داشته است.

به گزارش ایرنا, نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

753461

سازمان آگهی های پرسون