خوشبینی بایدن به توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه من به دستیابی به یک توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس خوشبین هستم، گفت: همه طرف‌ها بر سر اصولی که توافق آنها باید بر اساس آن اصول تنظیم شود، به اتفاق نظر رسیده‌اند.
تصویر خوشبینی بایدن به توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس

به گزارش سایت خبری پرسون، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه به اعتقاد من ما در آستانه دستیابی به یک توافق در مذاکرات برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس هستیم، تاکید کرد: زمان پایان دادن به جنگ غزه فرارسیده است.

به نوشته سی ان ان، کارگروه‌های میانجیگری طرف‌های حاضر در مذاکرات دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه بار دیگر از چهارشنبه گذشته در دوحه تشکیل جلسه داده‌اند.

نشست دوحه قطر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ (۱۵ و ۱۶ آگوست) به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا با دقت تحولات مربوط به اسرائیل و لبنان را رصد می‌کند.

پس از آن، مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره بدون دستیابی به توافق در چهارم شهریور ماه (۲۵ آگوست) پایان یافت و حماس و اسرائیل با چند ماده ارائه شده از سوی میانجیگران موافقت نکردند اما کاخ سفید می‌گوید مذاکرات قاهره در سطح کارگروه‌هایی همچنان ادامه دارد.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

منبع: ایرنا

753131

سازمان آگهی های پرسون